Ang mlkespreng

Macette

Glad i forumet
Haar begynt å fullamme igjen, og har hatt et par øke døgn... og nå føler jeg at jeg har melkespreng hele tiden og går og lekker som en sil... hvor fort normaliserer det seg for dere?

det tar vel ca et par tre dager. tror det er veldig avhengig fra person til person ..

jeg har hatt skikkeli brystspreng i flere dager nå.. må pumpe meg på det ene brystet hver morgen for ellers tar han ikke av det. det blir for fullt av melk for lillegutt liksom..

Ja tror jeg må pumpe litt ut før jeg ammer, og forsøke å amme oftere..

ORIGINAL: Macette

ammer du oftere vil du også produsere mer melk...

ORIGINAL: Ariana

Ja, men på sykehuset sa de at det verste en gjorde når en hadde melkespreng var å pumpe i stedenfor å amme - fordi da økte en melkeproduksjonen. En må jo pumpe litt ut for at ungen i det hele tatt skal klare å få tak i brystvorten. Men det jeg mente med å amme oftere var å gi litt pupp for å lette på trykket - når det plutselig spruter fra puppene- så tilby småen litt i stedenfor å vente helt til han skriker. Er ikke enkelt det der når de er så sprengt at en får sterke smerter

ORIGINAL: Ariana

Ja, men på sykehuset sa de at det verste en gjorde når en hadde melkespreng var å pumpe i stedenfor å amme - fordi da økte en melkeproduksjonen. En må jo pumpe litt ut for at ungen i det hele tatt skal klare å få tak i brystvorten. Men det jeg mente med å amme oftere var å gi litt pupp for å lette på trykket - når det plutselig spruter fra puppene- så tilby småen litt i stedenfor å vente helt til han skriker. Er ikke enkelt det der når de er så sprengt at en får sterke smerter

igår kveld pumpet jeg meg på beggebryst til det ikke kom mer. etter det har jeg ikke vært sprengt overhode! enda jeg ga han av melka jeg pumpet på kvelden for å se hvor mye han drakk. da gikk det 5 timer til neste gang han spiste på det ene brystet, å 8 timer på det andre. uten at jeg ble så altfor sprengt av det! herli! håper det fortsetter :)

Back
Topp