ang middags glass?

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Like dåkkert små d ?
Like dæm alle typan dåkk har prøvd ?
Like dæm ingen av dæm ?

Har prøvd nån forskjellige te Ingrid Elena men hu brekke sæ bare.
har prøvd å vanna dæm ut litt me tanke på om dæm e for tykk.

Kåss gjikk dåkk frem når dåkk sku ha dæm te å spis d ?
venta dåkk te dæm va orntlig sulten eller brukt dåkk d som et mellommåltid ?

hun liker de fleste. men ikke småfolk lapskaus glassene.

har bare gitt henne 4.mnd gr.purè og hipp sine 6mnd glass.. til nå spiser hun alle jeg har prøvd utenom den med potet,mais og kalkun.

Liker ikke alle. men har funnet noen favoritter nå.
Lam og grønnsaker og kjøttkak i brunsaus er populære.

liker noen...men syns ikke potet og brokkoli var noe

Han er bare 5 mndr så har ikke akkurat prøvd så mye middagsglass enda. Men kommer ikke til å fore ham med så mye middagsglass da jeg helst ikke vil ha en til som er like vand i kosten som storebror er. I følge de som liksom har peiling så er det større sjans for å bli kresne med den smørja av mat som er i de glassene. De får ikke lært smakene å kjenne da det i de glassene er most sammen flere forskjellige smaker. Er jo ikke most i de glassene til større unger men er samme problemstilling der, er vanskelig å få kjent de forskjellige smakene hver for seg. Storebror spiste mye slikt og han er så kresen at det er til å bli gal av, men man vet jo aldri, kan godt hende lillebror blir like kresen. [:o]

Foreløpig virker det som om det meste faller i smak, men noe mer enn andre. Spesielt pære er populært [:D]

få bare i han 4 mnd grønnsakspure enda jeg da. prøvd 6 mnders glassene men utenå lykkes, akkurat sem deg at han bare brekker seg. men det kommer seg vel etterhvert tenker jeg. han er veldig glad i mat å spiser det meste ellers. hiver seg etter oss når vi spiser noe så han får lov til å smake det meste.

Han liker det meste.. nå bruker vi Nestle 5-6 mnd, har prøvd alle sortene tror jeg, favoritten er spagetti m/ kjøttsaus[:D] Hipp sine syntes han ikke var godt, smakte på det selv og skjønner han godt[:-]

Når vi først begynte med middagsglass så spytta han ut, men jeg prøvde litt hver dag, og til slutt likte han det. Jeg prøvde en sort en hel uke, sånn at han ikke skulle bli forvirra.

Har bare prøvd grønnsakspure 4mnd. fra Nestle tror jeg. Den er ikke populært. Men fortsetter å prøve med en liten teskje hver dag. Funka på grøten, den likte han først heller ikke men nå synes han den er kjempegod!!! [:D] Skal lage fra bånn av selv da. Fikk bare noen glass fra ei venninne for å prøve... [:D]

har ikke begynt med middagsglass enda, har såvidt begynt med grøt [8D]

kan desverre ikke hjelpe deg da det bare går i mm her......

her gaper han å sier mmmmmmm for alt jeg putter i munnen hans..! hehe

Noah er 5 mndr i slutten av mnd så vi har ikke prøvd middagsglass enda[8D] Men prøvde gulrot glasset for 4 mndr og det synes han var skikkelig ÆSJ![8D]

har ikke begynt med middagsglass ; så får ikke stemt ;))

Ja prøve et glass av gangen men en kan jo bare ja den stå i to daga etter d e åpna så går me så my mat bare for et par skjeie.
Kan æ frys d ne å kordan å kor læng isåfall :)

Isaak er et MATVRAK.. Han vil til og med ha alt det vi spiser- akkurat som om han har skjønt hva mat er [8D][:)]

Han spiser ett glass med grønnsakspure til middag hver dag.. det elsker han  [:)] har prøvd å gi han 5-6 mnd glass fra nestle og han spiser det, men man ser tydelig at det er ett eller annet ved det som han ikke liker.. spytter ut og begynner å brekke seg etter en stund. Jeg er sikker på at det kommer av at det er grovere konsistens i den.. Men jeg slutter ikke å prøve- han skal like det snart. Er jo så mye bedre utvalg i de glassene...

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Ecinnaj

Ja prøve et glass av gangen men en kan jo bare ja den stå i to daga etter d e åpna så går me så my mat bare for et par skjeie.
Kan æ frys d ne å kordan å kor læng isåfall :)

Bare å fryse ned! Jeg har tatt det i sånne isbit-beholdere..

æ har bare sånne isbit posa men d e jo itj flytene nokk t å få d nedpå dær :P hehe
går d ant å putt i brødpose å frys ned eller bruk glassan å frys d nee i ?

her har vi prøvd 5-6 mnd med kalkun,ris og grønnsaker og kylling med grønnsaker og pasta, dem falt ikke helt i smak enda så her går det i 4mnd grønnsaks purrè [:)]

Back
Topp