Ang mensen

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Fikk mensen i dag. Tru mæst d e pga cerazette eller kåss d skrives.
Men æ pleie vanligvis (altså før æ starta på Yasmin når æ va 14)
Å ha så vondt at æ bli liggende i 3 av mine 7 daga :( utrolig vont og kjedelig..
Nån som har nå tips å kom me??

Uff[:(] Ingen tips dessverre... Da jeg gikk på cerazette hadde jeg aldri mensen og aldri noen smerter.....  Her er ikke mensen kommet enda..Takk og pris!

De beste tipsene jeg kan komme med er Ibux og varmepakninger (IKKE Ibux dersom du ammer). Ellers så skal jo Cerazette hjelpe mot sterke menssmerter.

En litt morsom ting... Virker som vi følger samme "syklus" her. Jentene våre er født på samme dag og jeg fikk mensen i dag jeg også... [&:][;)]

ok så e bare paracet æ kan ta når æ amme ?
slit veldig me smerta i magen å ryggen, bare å ta ut av opvaskmaskina e forferdelig :S
men hadd aldri d probleme me yasmin så glede mæ t æ kan start på d igjenn :)

ORIGINAL: Ecinnaj

ok så e bare paracet æ kan ta når æ amme ?
slit veldig me smerta i magen å ryggen, bare å ta ut av opvaskmaskina e forferdelig :S
men hadd aldri d probleme me yasmin så glede mæ t æ kan start på d igjenn :)

æ trur du kan ta ibux også når du amme. æ fikk det no når æ lå på barsel og da amma æ. Og da fikk æ sterkere smertestillende enn det man kan kjøpe på butikken.

vanlig smertestillende hjelper ikke meg når jeg har mensenvondt! Jeg tar naproxen som er spes mot mensensmerter.. det står ingenting på pakken om at man ikke kan ta den når man ammer!

Den hjelper meg i alle fall[:)]

ORIGINAL: mrs.Petersonss

vanlig smertestillende hjelper ikke meg når jeg har mensenvondt! Jeg tar naproxen som er spes mot mensensmerter.. det står ingenting på pakken om at man ikke kan ta den når man ammer!

e den reseptfri ?
når æ va minnjer fekk æ voltaren mot smertan men veit itj om æ kan bruk d når æ amme.                                                     

hvis du er usikker på medikamenter når du ammer så er det bare å rine gift sentralen. det er gratis å de svarer gjerne.22591300

Bæh, menssmeter er no dritt! Jeg hadde ikke så sterke smerter før, men nå etter svangerskapet er det mye værre![:-]

Her er en oversikt over smertestillende som kan hjelpe..
http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/feber-og-smerter/menstruasjonssmerter

ORIGINAL: Ecinnaj

e den reseptfri ?
når æ va minnjer fekk æ voltaren mot smertan men veit itj om æ kan bruk d når æ amme.                                                     

Jepp reseptfri på apoteket! [:)]
Det er som sagt det eneste som hjelper meg
(har ikke prøvd noe på resept da, men jeg holdt på å spise meg i hjel på paracet og ibux før jeg ble tipset om disse tabelettene... jeg tar til vanlig smertestillende kanskje 2 gang i året[8|])

jeg fikk naproxen på sykehuset pga etterier og det hjalp veldig. Ble ikke smertelindret på paracet..
Du kan ta det når du ammer [:D]

Back
Topp