ang melkeallergi

Lois Lane

Forumet er livet

Har en gutt som ikke skal spise melk, mel og sukker.... Er en del andre ting på listen også, men er disse som er den største utfordringen. 

Han er veldig glad i lasagne bla. og jeg har funnet glutenfrie lasagneplater, men hvilken av melkene er best å brukt i hvitsausen? Altså, hva gir best smak. 

Har også sett at det finnes forskjellige frokostblandinger uten gluten, men hvilken melk er best til dette? 

Må si at han er veldig sær i kosten egentlig, på den måte at han ikke vil at ting skal smake annerledes. Har forklart til han, at dette må han bare venne seg til, men er ikke så lett. Begynte med dette første mandagen i påsken, så har ikke helt kontroll enda, så om det er noen som har gode oppskrifter, så mottas det med takk=) Har lagret mange sider fra internett, men synst det er greiest med oppskrifter som folk faktisk har prøvd

til frokostblandingen,så tror jeg at jeg anbefaler soya sjokolademelk.
den skal visst være god :)

*Snuppo+1+1* skrev:
til frokostblandingen,så tror jeg at jeg anbefaler soya sjokolademelk.
den skal visst være god :)

Jeg synst den er god, men han er skeptisk. Men kan jo være det går sammen med frokostblanding. Blir jo ikke det samme. MEN mener det er sukker i den... 

For ett styr. Gutten er matlei og mor er fristrert. Kommer hjem fra skolen hver dag med nistepakken like hel som før skolen begynte... Har frukt på skolen, så mener han spiser den, men han er avhengig av ett jevnt blodsukker, så er nett før jeg går opp på skolen og tvinger i han mat 

Tuesn tusen takk!!!

Har lagt til bloggen hennes i favoritter. Ser hun har oppskrift på is, så det må prøves. Har iskremmaskin, så tenker det skal gå fort å lage til litt iskrem. 

Lois Lane skrev:

Tuesn tusen takk!!!

Har lagt til bloggen hennes i favoritter. Ser hun har oppskrift på is, så det må prøves. Har iskremmaskin, så tenker det skal gå fort å lage til litt iskrem. 

Isen er faktisk veldig god også, jeg spiser den ofte når jeg er på besøk! :P

*FruM* skrev:

Lois Lane skrev:

Tuesn tusen takk!!!

Isen er faktisk veldig god også, jeg spiser den ofte når jeg er på besøk! :P

Godt å høre. Satser på at den behager min sære sønn sine smaksløker også... Blir litt kokko av å hele tiden prøve nye ting for å få han til å spise. Har funnet ett spelt brød, som han kan spise. Fikk beskjed om at det gikk greit så lenge det ikke inneholdt hvetemel eller rug, så da er vi jo hjelpen. er stamkunde på bakeriet her

Back
Topp