Ang melk til barn

lills

Gift med forumet
Det er noe som heter for mye melk til unger også?

Min svigersøster gir så masse melk til sine to små..
Det er alltid melk i koppen, det er melk til frokost, middag og kvelds og utenom.. Og da går det alltid en full kopp.. Største er 2,5 år ca og minste er 1 år yngre..

Ble litt irritert da vi hadde de på besøk i en uke nå.. Hun skulle alltid rydde å vaske opp osv her.. Noen hun ikke gjorde da vi var på besøk hos dem.. Og dette har stresset meg noe som veldig, fordi jeg som vert skal jo gjøre dette mest, men jeg rakk aldri så vi måtte si fra til henne om å "kule" den litt.. Trappe ned litt!
Og hun kunne se etter Sondre om vi skulle dusje osv, men vi kunne liksom aldri se etter hennes små.
Nei hun måtte dusje om morgen med de to på bade så de grein å krangla! Moro det tidlig på morgen..
Jarra...

Melk ja.. [8D]

Høres slitsomt ut..

ORIGINAL: Bdancer

hvis man drikker for mye melk kan det hindre jernopptaket. dessuten så metter melk veldig mye, så da får barna veldig ensidig kost siden de ikke er sultne nok til å spise mye av noe annet. så absolutt bør det ikke være ubegrenset.

Odin får drikke så mye melk han vil til frokost, lunsj og kveldsmat så lenge han spiser brødskive også og ikke bare drikker. Hender jeg sier han må spise opp den ene halvskiva før han får mer osv...

Hadde hun det rotete hjemme hos seg i forhold til dere?

Hun sier ofte at de spiser så lite, har tenkt å si neste gang hun nevner på det at kanskje de skal drikke litt mindre melk...

De har det ganske likt som oss.. Kanskje litt mer rot siden de har mere ting enn oss..
Så det er så rart, vi har akkurat vært hos dem noen dager og da gjorde ikke hun så masse hjemme hos seg.
Her sa hun at hun var rassløs og trengte noe å gjøre..

Vi har "avvent" sofie med varm melk morgen og midt på dagen. Hun var helt avhengig og drakk ofte inntil 0,5 liter om dagen. Nå er det slutt på det. Så nå får hun ett glass biola til frokost og kanskje noe kald melk eller biola til kvelds, ellers går det i annet drikke. Vann og juice f.eks.

Hun ble nemlig litt mett av melken ja....

vi er ganske forsiktig med melk til våres to, siden vi har flere som har melkeallergi i familien.
vi dekker dagsbehovet dems, men ikke noe mer.
dvs, yoghurt/biola, melk til lunsj, havregrøt med melk og brødskive med ost. dette varierer fra dag til dag, men melken til lunsjen får Matheus alltid i bhg. Og fremover vil Julia også få det.
det er jo ikke bra som BD også sier. Melk er ikke bra i ubegrensede mengder.

helt ærlig så synes jeg det å bo oppå annen familie, er SLIT!
så all ære til deg som har besøk og ikke klikker..[X(]

Back
Topp