Ang melk til baby på flyplassen

Hege - mamma til to <3

Glad i forumet
Vi skal ta fly i jula og Adrian får bare mme.
Da må vi jo ha varmt og kaldt kokt vann.. hvordan gjør vi dette på flyplassen???:S

Regelen sier at du kan ha med mat til babyen til bruk under turen, men at du må være villig til å smake på det ved forespørsel. Men for å være ærlig, så tviler jeg enormt på at de slipper deg gjennom sikkerhetskontrollen med vann på flaske. En sånn putt med mme er nok et sikrere valg.

eg fikk beskjed om at hvis ting var ferdig blandet, måtte jeg smake på det selv.

Eller i hvert fall: Jeg tviler enormt på at de slipper deg gjennom sikkerhetskontrollen med vann på flaske som du ikke smaker på (hvis de i det hele tatt godtar vannet).  Og å smake på kokvarmt vann er kanskje litt risikabelt? Jeg har opplevd så mye rart i sikkerhetskontroller at jeg ikke tar sjanser!

Jeg tror jeg ville prøvd å tatt med termoser som du sier, den metoden bruker vi til vanlig her så det er jo så enkelt og greit. I værste fall må du helle ut vannet. Men i tilfelle du møter på teite kontrollører så ville jeg hatt med de ferdigpakkene med Nan eller Småfolk, de kan jo serveres i romtemperatur også om de ikke har mikro i flyet.

vi hadde ferdig kokt vann på flasker,3 stk x150,fikk ikke spm om det en gang,så det går nok helt fint!
ORIGINAL: _Aislin

Regelen sier at du kan ha med mat til babyen til bruk under turen, men at du må være villig til å smake på det ved forespørsel. Men for å være ærlig, så tviler jeg enormt på at de slipper deg gjennom sikkerhetskontrollen med vann på flaske. En sånn putt med mme er nok et sikrere valg.

en termos får du ikke med.. de har jo begrenset det ned til 1 dl væske per beholder,det væres seg brus,kaffe etc...
ORIGINAL: *blomsterpia*

Jeg tror jeg ville prøvd å tatt med termoser som du sier, den metoden bruker vi til vanlig her så det er jo så enkelt og greit. I værste fall må du helle ut vannet. Men i tilfelle du møter på teite kontrollører så ville jeg hatt med de ferdigpakkene med Nan eller Småfolk, de kan jo serveres i romtemperatur også om de ikke har mikro i flyet.

Men har du ikke lov til å ta med det du trenger til barnemat for flyturen? Er jo ikke noe praktisk å drasse med seg flere beholdere med 1 dl. Man kan jo smake på vannet uansett. Det kommer sikkert også an på om kontrollørene har en god dag eller ikke...

ORIGINAL: ohBaby!

en termos får du ikke med.. de har jo begrenset det ned til 1 dl væske per beholder,det væres seg brus,kaffe etc...

nei,max en desiliter pr behodler,det er jeg ganske sikker på!!!! skal høre med ei veninne som jobber på flyplassen her. nei er upraktisk.. men tror det er eneste måten....

Men har du ikke lov til å ta med det du trenger til barnemat for flyturen? Er jo ikke noe praktisk å drasse med seg flere beholdere med 1 dl. Man kan jo smake på vannet uansett. Det kommer sikkert også an på om kontrollørene har en god dag eller ikke...

vi hadde ferdig kokt vann på flasker,3 stk x150,fikk ikke spm om det en gang,så det går nok helt fint!

Med fare for å virke spydig: Jeg har vært gjennom tilsammen 16 sikkerhetskontroller hvor jeg hart hatt med barnemat. Jeg har opplevd ALLE varianter av alt fra å måtte kaste ut alt (termos) til ingen reaksjon, til smaking. Jeg sier ikke at det trenger å bli noe problem, jeg sier at man må være forberedt på problemer og ha tenkt i gjennom løsninga, og da er det ganske dumt å stole på noen som har flydd 1 gang eller 2, for de gangene kan man faktisk ha vært blant de "heldige".

Blande varmt og kaldt vann til passe temp..
Å si at det er MME,evnt. blande så du kan gi han det om de ikke tror på deg.. ?

sier ikke at noe skal stole på meg,sier bare hvordan det var når vi reiste.jeg var gjennom security 4 ganger på en mnd da,og hadde samme løsningen hver gang,de så vel at jeg hadde baby og gjorde ikek noe med de ferdig flaskene med vann,og hipp pulveret... jeg opplevde det som uproblematisk,og håper det er sånn for de fleste. at det er unntak ja,men går jo ikke ann å gardere seg på alle mulige måter,da ser jeg for meg litt av en oppakning. :)
ORIGINAL: _Aislin

Med fare for å virke spydig: Jeg har vært gjennom tilsammen 16 sikkerhetskontroller hvor jeg hart hatt med barnemat. Jeg har opplevd ALLE varianter av alt fra å måtte kaste ut alt (termos) til ingen reaksjon, til smaking. Jeg sier ikke at det trenger å bli noe problem, jeg sier at man må være forberedt på problemer og ha tenkt i gjennom løsninga, og da er det ganske dumt å stole på noen som har flydd 1 gang eller 2, for de gangene kan man faktisk ha vært blant de "heldige".

sier ikke at noe skal stole på meg,sier bare hvordan det var når vi reiste.jeg var gjennom security 4 ganger på en mnd da,og hadde samme løsningen hver gang,de så vel at jeg hadde baby og gjorde ikek noe med de ferdig flaskene med vann,og hipp pulveret... jeg opplevde det som uproblematisk,og håper det er sånn for de fleste. at det er unntak ja,men går jo ikke ann å gardere seg på alle mulige måter,da ser jeg for meg litt av en oppakning. :)

Hehe, jeg har ALLTID litt av en opppakning, uansett hvor jeg skal [8D] Men har sitti en gang på flyplassen uten mat da alt gikk til helvete, og det var ikke særlig gøy. Etter det har jeg alltid hatt med melkeputt i tillegg til evt. andre løsninger. Jeg skjønner i og for seg prinsippet med disse reglene, men jeg mangler litt forståelse for vrange tolkninger av dem [:'(] Faktisk så er det mindretallet av turene jeg har vært på at det ikke har blitt minimum smaking, har vel alltid blitt det hvis det ikke har vært forsegla mat [>:]

nei du sier noe der,er alt for mange som tror de er koneg på haugen i security!! en gang i købehavn trooor jeg det var,hadde jeg en lypsyl,DEN ER FLYTENDE SA DE,og du MÅ ha den i en pose... jeg sa bare ,ehhh,neiden er jo ikke flytende?! JO. jave,så få en pose da,nei det hadde de ikke jeg måtte gå ned en etasje og KJØPE en i en kiosk!! hallo! gå ut av en milelang kø for å kjøpe en pose til noe som har fast form???? plutselig fant jeg en miiinipose i veska mi som jeg hadde sånne solariumsbriller i,trødde lypsylen neddi,så den rakna litt,og slengte den på båndet,hehe,da ble den fyren stille. blæh.

hehe det er lov til å ha med babymat og kokt vann til babyene inn på flyplassen og inn på fly... tro meg jeg jobber som sikkerhetskontrollør på flyplass!!

ORIGINAL: milla87

hehe det er lov til å ha med babymat og kokt vann til babyene inn på flyplassen og inn på fly... tro meg jeg jobber som sikkerhetskontrollør på flyplass!!

Kan jeg få det skriftlig, gjerne i en innpakning jeg kan bruke til å slå noen av dine kollegaer i hodet med [8D] Rygge er faktisk det stedet jeg har hatt mest problemer [8D]

hehe ja jeg vet at noen av de er veldig vrange der oppe men de har ikke fulgt med på reglene .. så lenge det er til baby så er det lov til å ha med kokt vann og babymat ...

ORIGINAL: milla87

hehe ja jeg vet at noen av de er veldig vrange der oppe men de har ikke fulgt med på reglene .. så lenge det er til baby så er det lov til å ha med kokt vann og babymat ...

Var en av de suppegjøkene der som insisterte på at jeg måtte helle ut av termosen...Det var jævlig tidlig på morgenen også, så hadde ikke så mange alternativer [:'(]

Back
Topp