ang mat utenom melk..

KristineF

Betatt av forumet
er det noen som fortsatt bare gir smaksporsjoner med grøt, eller er det bare meg??? her får han bare mm fra kl 8 og hver tredje time utover dagen, så får han litt grøt(m litt vann ved siden) sammen med mm til kvelds ca kl 19.. da tar jeg 4-5 ss med vann og blander til passe tykk grøt.... fikk plutselig litt angst for at jeg gir han for lite mat da jeg så at det var så mange som gav både grøt, middag og frukt....

Nei, du er ikke den eneste. Her gir jeg smaksprøver på grøt kl. 12, 15 og 18. Ikke alltid han vil ha. Prøvde på annet og (frukt, grønnsaksmos, poteter, gulrøtter (kokt) og banan, men ingenting fallt i smak og han nektet å spise til og med grøten som han likte. Måtte så tilbake til å bare gi han grøt igjen, så gikk det greit.... men er ikke store porsjonen han får (tilsvarer baby'n sin knytteneve).

Av det spiser han ikke alltid opp alt... Så får han full flaske med mme til hvert måltid (mistet melken for ikke så lenge siden etter bilulykke, så måtte gå over på mme).

Men så er han akkurat fyllt 5 mnd. så han er jo ikke sååååå stor enda... [:D]

Her blir det et par ss med grøtpulver, og tilsvarende vann, en til to ganger om dagen. Sjelden hun spiser opp... Så nei, du er ikke den eneste [;)]
Synes det hadde vært greit om hun begynte å interessere seg litt mer for fast føde.

ORIGINAL: KristineF

er det noen som fortsatt bare gir smaksporsjoner med grøt, eller er det bare meg??? her får han bare mm fra kl 8 og hver tredje time utover dagen, så får han litt grøt(m litt vann ved siden) sammen med mm til kvelds ca kl 19.. da tar jeg 4-5 ss med vann og blander til passe tykk grøt.... fikk plutselig litt angst for at jeg gir han for lite mat da jeg så at det var så mange som gav både grøt, middag og frukt....

Jeg tenker at du er heldig som ammer[;)] De krever mere mat tidsnok, så nyt ammingen du[:)] Selv om det er veldig artig når de begynner med grøt og middag. Linnea elsker grøt, men vil overhode ikke ha middag. Har prøvd alle glass i butikken OG laget selv, me neida... Men, stresser ikke akkurat med det, hun siser middag tilslutt[;)] De er jo veldig små enda da....[;)]

spiser en porsjon med grøt kl 8 litt melk.kl 12 fruktmos melk,kl 16 middagsglass med vann, kl 19 en god porsjon med grøt og litt melk,så her spiser vi masse...[:D][;)]

Her er det halv posjon grøt til kvelds og ett par ss frukt purre på dagen

Så lenge babyen din er fornøyd, er det ikke noe vits i å stresse! Viktig å ikke sammenligne[:)] Er jo også mange flaskebarn her inne, og jeg innbiller meg at de fortere krever mer! De er jo ikke så store enda.

Jeg gir fremdeles kun pupp hele døgnet. Det eneste han har fått smake er honningmelon og mango i den safety feederen sin. Jeg tenkte jeg skulle begynne med smaksporsjoner om ikke så lenge. Han er akkurat 5 mnd gammel. Tenkte å fullamme han til han er 6 mnd gammel[:)]

Back
Topp