Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Biff kjøpt i Norge kan være medium stekt evt medium plus
Tusen takk for svar, da blir vel biffen godt stekt da.. best når den er medium pluss, men vil ikke risikere noe for lille nøtta
Vis biffen blir stekt rett kan den ver saftig og god selv om den er gjennomstekt
Biff kjøpt i Norge kan være medium stekt evt medium plus
Men toxoplasma må fryses for å døListeriabakterien dør ved oppvarming over 70 grader. Kjernetemperatur på gjennomstekt biff (well done) er ca 71 grader. Medium done er altså ikke bra nok om bakterien skal drepes. Det har ingenting å si om du er i Norge eller ikke, bakterien dør ved samme temperatur uansett ;-)
Men nå er jo listeria veldig sjelden et problem i Norge, så skjønner poenget ditt. Men da kunne du like gjerne spist den rå
Toxoplasmose dør også ved oppvarming, samme temperatur som listeria. Listeria overlever i frysen. Det er ihvertfall det jeg har lest meg til på matportalen og lignende sider.Men toxoplasma må fryses for å dø
Ja, jeg vet Forklarte meg litt feil.Toxoplasmose dør også ved oppvarming, samme temperatur som listeria. Listeria overlever i frysen. Det er ihvertfall det jeg har lest meg til på matportalen og lignende sider.