ang manuell terapaut (langt)

sorciere_

Forumet er livet
VIP
Hei=D

veit dåke om manuell terapautane må vere spesialisert på barn for å behandle dei?? om det er mulig å reise til ein vanlig manuell terapaut med joakim??
dåke skjønna... stakkarsen har eit eller anna som plaga han... er kun om natta han ikkje sutrer eller griner, for då sover han for det meste.. veit han sliter med luft i magen for det kjem ein goood del sure prompa iløpet av dagen, men ingenting hjelper mot det.. :( muligens vist eg lever kun på vatn, men det er uaktuelt.. :P

han er jo eigentleg ein skikkelig gladgutt som smiler heiletida heilt til plagene slår til! og det kjem så brått! han kan ligge å smile og bable med meg, så begynner han å grine og knitre..

har og merka at han alltid vil ligge med ansiktet mot hans høgre skulder.. hjelper ikkje å legge hodet til den andre sida, for han snur hodet tilbake med ein gong.. og legger eg han sånn at hodet peiker rett opp eller må snuast mot venstre skulder (f.eks bugger opp ein kant på eine sida) så blir han kjempesint og grinete :(

Får sååå vondt av gullklompen min!! =( =( kun bil, ligge på magen og trilling i vogn som hjelper =( =(

ORIGINAL: anne marit

Dytter!!
Vi var til kiropraktor,så vet ikke noe om manuell terapaut dessverre.

men vart ho bedre av det?? kva dåke var hos kiropraktor for?

ORIGINAL: sorciere_

Hei=D

veit dåke om manuell terapautane må vere spesialisert på barn for å behandle dei?? om det er mulig å reise til ein vanlig manuell terapaut med joakim??
dåke skjønna... stakkarsen har eit eller anna som plaga han... er kun om natta han ikkje sutrer eller griner, for då sover han for det meste.. veit han sliter med luft i magen for det kjem ein goood del sure prompa iløpet av dagen, men ingenting hjelper mot det.. :( muligens vist eg lever kun på vatn, men det er uaktuelt.. :P

han er jo eigentleg ein skikkelig gladgutt som smiler heiletida heilt til plagene slår til! og det kjem så brått! han kan ligge å smile og bable med meg, så begynner han å grine og knitre..

har og merka at han alltid vil ligge med ansiktet mot hans høgre skulder.. hjelper ikkje å legge hodet til den andre sida, for han snur hodet tilbake med ein gong.. og legger eg han sånn at hodet peiker rett opp eller må snuast mot venstre skulder (f.eks bugger opp ein kant på eine sida) så blir han kjempesint og grinete :(

Får sååå vondt av gullklompen min!! =( =( kun bil, ligge på magen og trilling i vogn som hjelper =( =(

Akkurat sånn det er her og! [:(] Gutten vår er så blid og glad helt til luftsmertene begynner, og det er blitt en større og større del av dagen! Så i dag var vi hos kiropraktor med han, og er startet behandling der. Han hadde ikke så mye stivhet, men littegranne i nakke og ene siden av bekkenet. Er veldig spent på om det blir noe reslutat etter noen timer der!!
Vi vurderte manuellterapeut og, men valgte kiropraktor nå fordi det er i nærheten her vi bor.

Det er nok vel verdt å prøve noe altså! [:)]

Jeg får også vondt av gullklumpen din. [&o] Hvordan er han når han er hos deg, altså, i armene dine? Akkurat det samme?

Jeg vurderte manuell terapeut helt i begynnelsen. Den lille bare skrek og skrek 24/7. Det ble heldigvis bedre. Han har dog en favorittside han også. [8|]

Ellers aner jeg rett og slett ikke, men jeg har fått med meg at det er en del her inne som har vært til kiropraktor, osteopat eller manuell terapeut. Jeg ville uansett tatt en ringerunde i morgen. Alt for disse søte små. Gi Joakim en god-bedring-suss på nesetippen fra meg. [:)]

ja... eg leste rett etter at eg posta innlegget at kiropraktora har lenger utdannelse enn manuell terapauta, så det virka litt meir intr...

føler meg jo slem som heile tida prøver å dysse han i søvn, for ein baby har jo behov for å vere våken.. men føler liksom at det ikkje blir bedre av at han skriker og svelger mykje luft attpåtil :(

håper det fungerer for dåke!!=)

ORIGINAL: sorciere_

ja... eg leste rett etter at eg posta innlegget at kiropraktora har lenger utdannelse enn manuell terapauta, så det virka litt meir intr...

føler meg jo slem som heile tida prøver å dysse han i søvn, for ein baby har jo behov for å vere våken.. men føler liksom at det ikkje blir bedre av at han skriker og svelger mykje luft attpåtil :(

håper det fungerer for dåke!!=)

Eneste er at flere her inne sier de får behandling hos MT gratis, mens hod kiropraktor betaler vi 500 kr første gang og så 350 kr per time i ettertid. Så blir jo dyrt da...men..

trur definitivt eg skal ta meg ein ringerunde i morgon, ja...!:) Han er jo deeen søte godklumpen som er såå glad i kos.. så er så fælt å sjå han vri seg av ubehag når han er på fanget!

crazy: han er jo mykje meir med meg enn med andre, så han skriker somregel litt verre hos pappaen feks enn hos meg.. ista feks skreik han sånn hos pappaen sin at ein skulle tru han vart slått :( då roa han seg litt meir hos meg, men fremdeles ikkje fornøgd:(

ORIGINAL: Ymi

Eneste er at flere her inne sier de får behandling hos MT gratis, mens hod kiropraktor betaler vi 500 kr første gang og så 350 kr per time i ettertid. Så blir jo dyrt da...men..

men då må vi vel først til lege osv?? og så bli henvist vidare? og då kan det jo ta ei tid... :\

Stakkar Joakim[:(]
Me skal til manuell terapeut med vetla vår når ho er ti veker.. (fekk beskjed om at ho ikkje kunne til han før ho var 10 veker, gutar 7 eller 8 veker) trur ikkje han er spesialist på barn.. Natalie har det på samme måte som Joakim.. [:(] har høyrt om fleire som har gått til MT og har hatt låsning i nakke og rygg som har gitt magesmerter så det kan ikkje skada og sjekka det...!

vi var hos manuellterapeut igår, og det har hjulpet masse! (forløpig hvertfall!) jonathan var så og si akkurat som du beskriver gutten din..
vet ikke om hun var spesialisert på babyer[:-] men hun er visst norges beste manuellterapeut ifølge sambo.. vet egentlig ikke hvordan han vet det[:-]

Jeg anbefaler deg hvertfall å prøve det! og håper gutten din blir bedre!

Vi var hos osteopat med tulla vår, da var hun bare 14 dager.
Det hjalp utrolig mye, hun hadde en låsning i nakken og masse luft i magen.
Prompa i en halvtime mens hun ble behandlet.:-)
Vi skal tilbake en tur i morgen, da hun har høyre som sin favorittside, osteopaten mente
han skulle få fikset dette.
Fikk også beskjed fra hs om å snu hodet hennes når hun hadde sovnet, legge henne på ryggen når hun er våken pg prøve og få henne til å snu hodet mot venstre.
Får høre hva osteopaten sier i morgen nå da. Spent!
Alt for lille snuppeluppa vårres.[:)]

trur eg må ringe hs å høyre kva ho ambefala!!:) får jo lyst å reise til manuell terapaut, osteopat, fysioterapaut og kiropraktor [8D]

Back
Topp