Ang mann/kvinne-jobber...

PetCoke

Betatt av forumet
Jeg jobber i ett typisk manns-yrke. Vi er ei gruppe på 16 stk, der vi er 3 kvinner. Gruppelederen min (ny i jobben) er ei av disse kvinnene! Fortiden holder vi på med å gjøre klart til forsøk (er forsker) og det er masse forberedelser.
Jeg er "en av mannfolka", og gjør samme jobben som de (skal bare mangle, da vi er ansatt på like vilkår) men i går fikk jeg en kommentar av gruppeledern min som jeg reagerte litt på...

Gjorde en nokså tung jobb, som jeg har gjort flere ganger før men man blir svart som pokker og det er nokså tung får ryggen. Jeg ble gåen i ryggen og nevnte dette til gruppeledern i anledning en privat samtale..
Da spurte ho " Får du de (som i gutta) til å ta den tyngste jobben da?"

WTF, liksom. Tror ho at siden jeg er jente skal jeg mase på gutta om å gjøre "dritt"-jobben liksom. Er vel like mye mitt ansvar å få det gjort som de...

Noen som kjenner seg igjen?? 

Det e vel ingen tvil om at mannfolk er sterkere enn oss kvinnfolk.. Så jeg hadde ikke problemer med å spørre mannfolka på jobben om hjelp da det trengtes, men prøvde selv først da [8D]

Men paller med flis, veier MYE [:-]

jeg jobbet i et mannsyrke og har også utdanelse som snekker, jeg spurte aldri om hjelp fra kara selv om de var sterkere en meg, følte det ble galt siden jeg helle tiden følte jeg måtte bevise for karene at jeg taklet jobben uansett tyngde på ting

Back
Topp