Ang. malt og sliming!

MalinHelene

Betatt av forumet
Sniker fra Desember, selv om jeg egentlig tilhørte her på November :)

Lille jenta vår, får MME ved side av MM. Siden jeg ikke har nok melk[:(]

Men, så sier noen på Desember forumet. At man kan begynne og slime av malt?
Jeg gir det i hver flaske.. Men, blander det såklart godt ut [:)]
Lille slimer en del, virker som at det sitter i nasan, men også at hun har litt slim i halsen liksom.
Håper på råd fra dere November damer!! :)

Mye malt har du i da??
Når jeg blander ut,så dupper jeg bare tuppen av en teskje nedi,og rører godt ut.
[:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Mye malt har du i da??
Når jeg blander ut,så dupper jeg bare tuppen av en teskje nedi,og rører godt ut.

en kvart teskje kanskje? Hvor mye melk bruker du i hver flaske da?
Ooog, vet du om malt kan ha noe med sliming og gjøre?[&:]

ORIGINAL: MalinHelene

Mye malt har du i da??

Man skal ikke overskride 2 teskjeer med malt,per dag. Jeg har som regel 150ml vann,eller 180ml,og tar tuppen av en teskje i hver flaske[:)]
Men,ang dette med malt og sliming,så kan jeg ikke si jeg har hverken hørt,eller opplevd det selv.
Men,mye mulig det kan ha en sammenheng altså,men det kan rett og slett være årstiden,OG mme`n også[:)]

Mye malt har du i da??

Man skal ikke overskride 2 teskjeer med malt,per dag. Jeg har som regel 150ml vann,eller 180ml,og tar tuppen av en teskje i hver flaske[:)]
Men,ang dette med malt og sliming,så kan jeg ikke si jeg har hverken hørt,eller opplevd det selv.
Men,mye mulig det kan ha en sammenheng altså,men det kan rett og slett være årstiden,OG mme`n også[:)]

jeg fikk beskjed om 3 ts i døgne av hs... men har ikke merket noe sliming på hu mi...

jeg fikk beskjed om 3 ts i døgne av hs... men har ikke merket noe sliming på hu mi...

Gud bedre,fint om alle helsestasjoner kunne ha vært enige om hva som faktisk gjelder,haha [8D]

Fått beskjed om 3 ts her også [8D]
Jeg merker innimellom at hun kanskje blir litt slimete, og jeg har lurt på om det kan ha noe med malten å gjøre. Men hun gulper litt slim uansett synes jeg, sånn som i dag har hun ikke fått malt i noen av flaskene (vi har vært på farten i hele dag, upraktisk å reise rundt med malt [8D]), og hun har likevel vært litt slimete. Hun er ganske snottete også da, så det kan vel like gjerne være forkjølelsesslim - vet ikke...
Uansett - hun får opp slimet, og hvis vi IKKE bruker malt så funker ikke magen, så vi fortsetter [:D]

men bare for og ha sagt det liksom så kan ungene bli slimete av melk...

Her og må vi bruke malt ellers blir det liv i heimen[8D]

Har litt i hver flaske, det er det som fungerer her. Har kanskje litt slim, men virker ikke som det er plagsomt for han...

Sniker fra Desember, selv om jeg egentlig tilhørte her på November :)

Lille jenta vår, får MME ved side av MM. Siden jeg ikke har nok melk[:(]

Men, så sier noen på Desember forumet. At man kan begynne og slime av malt?
Jeg gir det i hver flaske.. Men, blander det såklart godt ut [:)]
Lille slimer en del, virker som at det sitter i nasan, men også at hun har litt slim i halsen liksom.
Håper på råd fra dere November damer!! :)

her er linken,, http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=10741870

Jeg synes det er viktig å påpeke at det hun i linken opplevde er sjelden! Hvis dette hadde vært vanlig/nesten vanlig/kunne skje innimellom så hadde vi hørt om det mer enn hvert 3. år... (historien er fra 2008).
Det var også en bitteliten jente på 3,2 kg, så hun var sikkert ganske "ny" her i verden. Og jeg synes at en halv ts i 60 ml mme høres mye ut. Vi fordeler ca 2 ts på nesten 1 l mme iløpet av dagen.

Det er selvsagt en forferdelig opplevelse, og det er kjempebra at alt gikk fint, men jeg synes ikke den er representativ for hvordan malt fungerer vanligvis. [:)]

Bruk malt i mme-en hvis du ønsker det, jeg har ikke hørt noen andre som har hatt sånne opplevelser, og vi er faktisk endel her inne på november som gir flaske!! (ihvertfall av oss som ikke har noe liv, og derfor sitter her mye [8D][8D])

Størrelse og alder har ingenting å sei om du bruke malt eller ikkje.
Ronja begynte å få malt allerede når ho va rundt 1 kg [;)]
Har og høyrt max 3ts pr døgn, om du bruke meir e da fare for at da gjære i magen.

ORIGINAL: En liten morellskatt

Jeg synes det er viktig å påpeke at det hun i linken opplevde er sjelden! Hvis dette hadde vært vanlig/nesten vanlig/kunne skje innimellom så hadde vi hørt om det mer enn hvert 3. år... (historien er fra 2008).
Det var også en bitteliten jente på 3,2 kg, så hun var sikkert ganske "ny" her i verden. Og jeg synes at en halv ts i 60 ml mme høres mye ut. Vi fordeler ca 2 ts på nesten 1 l mme iløpet av dagen.

Det er selvsagt en forferdelig opplevelse, og det er kjempebra at alt gikk fint, men jeg synes ikke den er representativ for hvordan malt fungerer vanligvis. [:)]

Bruk malt i mme-en hvis du ønsker det, jeg har ikke hørt noen andre som har hatt sånne opplevelser, og vi er faktisk endel her inne på november som gir flaske!! (ihvertfall av oss som ikke har noe liv, og derfor sitter her mye [8D][8D])

Gud bedre,fint om alle helsestasjoner kunne ha vært enige om hva som faktisk gjelder,haha [8D]

Jeg brukte en periode 1ts malt i HVER flaske etter råd fra helsesøter (det blir jo 5-6ts i døgnet) :S
Synest det var litt drøyt, og ikke hjalp det noe heller....
Nå gjør jeg som deg, dypper en teskje nedi og rører godt ut :)

dytter denne opp litt

Back
Topp