Ang. magen til de små.

ruth_85

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Hei. Jeg fullammer min lille gutt på snart 4 mnd, men han har kun avføring hver 4. dag. Er dette normalt? Flere som opplever det samme? Virker ikke så han plages veldig med magen, men det kommer masse luft i løpet av dagen.

Jeg fullammer min også, og ho bæsjer annen hver dag ca.. Søkte en del om det på nettet , og leste i bøker om det var normalt, fordi jeg syns det var sjeldent. Og de stedene jeg leste stod det at dersom man fullamma barnet var det normalt at det kunne gå noen dager mellom hver gang det kom ut. Det er bare hvis de får mme at de helst må det hver dag. Stod også at dersom de ble fullamma vil de aldri få en ordentlig forstoppelse sånn som de kan få dersom de får tillegg.

pingvinenA skrev:
Jeg fullammer min også, og ho bæsjer annen hver dag ca.. Søkte en del om det på nettet , og leste i bøker om det var normalt, fordi jeg syns det var sjeldent. Og de stedene jeg leste stod det at dersom man fullamma barnet var det normalt at det kunne gå noen dager mellom hver gang det kom ut. Det er bare hvis de får mme at de helst må det hver dag. Stod også at dersom de ble fullamma vil de aldri få en ordentlig forstoppelse sånn som de kan få dersom de får tillegg.

Signerer denne og har i grunnen lite å tilføye.. Helt normalt at det kan gå noen dager, har han ikke vondt, så ville jeg ikke tenkt over det.

er helt normalt, her kan det går to-tre dager mellom hver gang ho har avføring men ho vikrer ikke plaget av dette ho fiser en del da men ho plages ikke av det heller virker det som.

Da jeg bare amma bæsja hun ca. 1 gang i uka :-) feis MYE!! Men ellers ikke plaget av det :-) nå etter vi begynte med grøt er det ca. Hvær dag

Her har Eline gått opptil 2 uker uten bæsj. Helsesøster sa at så lenge de KUN får morsmelk er det ikke farlig. De kan ikke bli forstoppet når de bare får morsmelk. Nå går det en uke - en og en halv uke mellom hver bæsjebleie. Hun fiser mye, (lukter surt) men er ellers ikke plaget av det.

Okei, da trenger jeg ikke tenke mer over det... Litt uvant med så lite bæsjebleier :P Storebror hadde opptil 3 bæsjebleier per dag da han var baby :P

Back
Topp