Ang MA

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
Har ei venninne som hadde ma for snart 1år siden.. testa positivt, men skjedde ikke mer og så til slutt fikk beskjed om at det var ma. Nå hadde ho masse symptomer og testa positivt og mensen kom rett etterpå.. er det ma igjen? Synes det er helt forferdelig på min venninnes vegne.. og vet ikke helt hva jeg skal si til ho heller.. Er liksom ikke så mye å gjøre med det...

Noen som vil dele sine erfaringer?

Så trist! Høres mer ut som en kjemisk graviditet eller en spontanabort. Så tidlig kalles det ikke en ma.

Men husk at man kan blø i tidlig svangerskap, og at det allikevel kan gå bra.

Håper det er tilfellet for venninnen din!

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er vel en typisk kjemisk graviditet.
Det er i grunnen en form for spontantabort bare at det skjer enda tidligere (Får mensen til normal tid).
Da har egget rukket å feste seg i livmoren, men ikke ordentlig så det løsner igjen og en får mensen.
Dersom en har en kjemisk vil graviditetstesten bli negativ igjen med en gang.
Hvis testen ikke blir negativ igjen ville jeg oppsøkt lege.
tror jeg også hadde oppsøkt lege dersom mensen kom senere enn normalt. da er det jo en sa. Kan være greit å få sjekket at alt har kommet ut.

Men det er viktig å registrere slike tilfeller! Skjer det flere ganger må kroppen mest sansynlig ha litt hjelp til å holde på spiren.
ei som heter lykkeliten86 her inne på bv har en del erfaring med kjemiske graviditeter og hun ente opp med å få noe som heter crinone for å hjelpe kroppen til å holde på egget. Ble gravid på første forsøk etter hun begynte på crinone.

Hun har også skrevet en del om det inne på før svangerskapet/vi som prøver forumet her inne.
Ville anbefalt venninnen din å gå inn der å lese og eventuelt spørre henne hvis det er noe hun lurer på.

De fleste tester jo ikke før en skulle hatt mensen med mindre de prøver og er veldig ivrige på å få en positiv test. Så ofte oppdages aldri disse kjemiske graviditetene.

Sånn er trist. Føler med venninna di. :( Har selv hatt en SA. Det var tøft å komme igjennom. Var vondt å snakke om å tenke på det. Hadde det tungt ett halvt år. Var litt deppa rett og slett.. Trodde ikke jeg kunne klare å bli gravid igjen. Men plutselig så fikk jeg den flotte presangen i jula. Positiv test. ♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

MA er når det ikke lever og kroppen ikke klare støte det ut !
Jeg hadde en sa og en MA i fjor og MA måtte jeg ha utskraping!:/

Sent from my iPhone using BV Forum

Uuuffda :(:( må ikke skrive om sånn, blir helt dårlig og redd av å lese om sånn...

Veldig kjedelig me venninna di da :/

Uuuffda :(:( må ikke skrive om sånn, blir helt dårlig og redd av å lese om sånn...

Veldig kjedelig me venninna di da :/
Det smile fjeset skulle jo ikke være der da... Ups...

Takk for alle svar! Ho fikk mensen 2 dager senere enn vanlig, testa positivt og fikk mensen samme dag... Huff, sa og ma er ikke noe hyggelig uansett... får se om symptomene avtar og om testene fortsetter å være positiv...

Last edited:
Back
Topp