Ang MA!

tobarnsmor 2012

Elsker forumet
Er dette noe man vil merke, eller kan man risikere å komme på ul i uke 18 og finne ut at fosteret stoppet å vokse i uke 7?

Det kan gå begge veier. Noen merker overhodet ingenting, andre får feks. brunlig utflod og/eller smerter.

Det kan være begge veier. Jeg merket kun at graden av kvalme endret seg bittelitt... Men gikk en hel uke før jeg skulle på ul igjen, og var ingenting jeg egentlig burde ha stusset på. Ingen blødning, fortsatt kvalm, sliten, graviditetstest like sterk osv. Var 11 uker da det ble oppdaget.

Men har også opplevd å blø en masse.. men da var det morkaka som svikta da.

Jeg merket ingenting annet enn at jeg fikk panikk rett før jeg skulle på ul, DA følte jeg at noe var galt Så ja, i prinsippet kan du gå så lenge. Når det er sagt så vil de aller fleste sannsynligvis merke noe i form av brun utflod, blødninger, smerter, mistet symptomer osv... 

Begge gangene jeg har hatt MA har jeg hatt farga utfold. Første ganga hadde jeg det fra uke 6 og til MA ble konstatert i uke 9 (hadde sett hjerteaktivitet i uke 7, embryoet sluttet å utvikle seg i slutten av den uken), andre ganga hadde jeg det bare en eller to ganger i uke 7 og MA ble konstatert i uke 9 (hjerteaktivitet konstatert i uke 6 og uke 8, embryoet sluttet å utvikle seg rett etter siste ul).

Andre ganga var det et sjokk, siden det bare hadde kommet bitte litt farga utflod for noen uker siden. Kvalmen hadde økt på og jeg hadde masse symptomer. Mens første gang hadde jeg hele tiden en mistanke om at noe var galt.

Back
Topp