Ang. liv i magen

Snelafel

Andre møte med forumet
Burde jeg være litt bekymret når jeg er 22 uker på vei og ikke har kjent så mye liv som de andre har? Er førstegangsfødene. På ul sa jordmoren at morkaken lå der den skulle. Kan den ha flyttet på seg? Jeg er også ganske tynn, så er ikke så mye som skal dempe hvis dere skjønner :-p Har hørt hjertelyden ved hver kontroll.

Jeg er annengangsfødene, og kjenner ikke veldig mye liv. Litt hver dag. Tror ikke du skal bekymre deg for mye. Varierer fra person til person på hvor mye du kjenner. Det står at etter uke 24 bør du kjenne liv, det er mange som ikke kjenner noenting før uke 24..

Du har nok ingen ting å bekymre deg for :) Kan hende ungen ligger med ryggen ut mot magen og heller sparker deg i ryggen, det kjenner man ikke så godt.

MiniBolle2012 skrev:
Du har nok ingen ting å bekymre deg for :) Kan hende ungen ligger med ryggen ut mot magen og heller sparker deg i ryggen, det kjenner man ikke så godt.

Og i tillegg til dette så har jo sikkert babyen fått søvnrytme nå slik at bebisen er på sitt mest aktive når du sover. Det er iallefall ikke særlig uvanlig :)

Ikke bekymre deg! :) Du har hørt hjertelyd og alt er i den skjønneste orden.. Jeg er 3 ugangs fødende, og det er IKKE lenge siden jeg begynte å kjenne liv :)

Lite liv her enda også :) Og jeg er 3 gangs fødende. Men jeg har morkaka på fremsiden da. Men uansett er det lite liv enda. Kommer nok etterhvert ;)

Jeg er selv førstegangsfødende og det tok lang tid på meg også før jeg kjente noe. Var også bekymret og tok det opp med jordmor. Fikk beskjed at det var helt normalt å ikke kjenne noe, for vi vet ikke hva vi skal kjenne etter slik som de andre gangsfødende gjør for eksempel :) Så ingenting å bekymre seg for :)

Tusen takk for svar alle sammen :-)

Gleder meg masse til å kjenne de små sparkene <3 Men det ser ut for at jeg må smøre meg med tålmodighet :-)

Back
Topp