Ang liming av kutt...

Vinterstorm

Gift med forumet
Mailykke <3
Min sønn deiset rett i asfalten og fikk seg et bra kutt, som de limte på legevakten. Deretter stripset de med tre strips. De løsnet forøvrig allerede i bilen på vei hjem, men det er nå så... Men hvordan kan jeg forvente at det ser ut dagen etter? Fordi han har jo blødd i dag og det er gult rundt (usikker på om det er limet da), samt at jeg er usikker på om såret er i det hele tatt sammen... Kjøpte strips som jeg satte på etter bhg i dag, så lurte på om jeg skulle ringe lege i morgen... Hva tenker dere som har limt? Det er nesten umulig å få vasket han så mye rundt såret for han blir hysterisk, men må man så må man...

Sikkert vanskelig å se under stripsen, men slik ser det altså ut... Ser det normalt ut?:P

Vi limte et lignende kutt for ikke så lenge siden.
Første gangen de limte det så limte de først og så strips. Da datt stripsen av nesten med en gang.
Så da gikk vi på en annen legevakt hvor de stripset først og så limte og da hang det godt på.
Det er viktig at såret er klemt sammen så godt som mulig for å få minst mulig arr.

Ikke lett å svare på. Det såret så jo veldig blodig ut. Ikke lett å se hvordan det egentlig så ut.

Da storesøster limte, var blødningen stanset (måtte vente 4 timer på legevakten). Det ble vasket og limt med en gang etterpå og stripset. Så så jo bare en blank strek, ikke noe blod. Men hun hadde en kompress utenpå i noen dager. Skal ikke han ha det?

jeg fikk limt fingeren etter et kutt på jobben.. med 2 strips utenpå. fikk ikke vaske på 7 dager så da ble jeg sykmeldt

Ville satt på en strips til. Ser ut som det spriker bittelitt på venstre side. ( Altså guttens hø. side )

ville tatt han med tilbake til legevakten. såret spriker ganske mye på ene siden og det vil gi et stygt arr.

Vi har sånn midt på treet erfaring med lim og strips..2 ganger har det endt med at de har måttet kuttet nye sårkanter og satt sting etter liming.
Mye mulig det er mine jenter som ikke klarer å holde seg rolig, at det er derfor det går opp igjen.. ;)

Back
Topp