ang lekegrind

gulleliten2012

Forelsket i forumet
Vi har ikke så veldig stor plass i stua vår, men jeg vil veldig gjerne ha en lekegrind så lillegutt kan ligge der mens jeg er på do, gjør husarbeid eller noe annet. Å da trenger jeg ikke å bekymre meg over at bikkja kommer i nærheten av han. Men vi trenger en lekegrind som ikke er alt for stor. Har sett på denne http://www.babyshop.no/fastlavpris/pippi-lekegrind-hvit men blir denne kanskje alt for liten?

vi har heller ikke stor stue eller plass så for oss hadde den vært perfekt. hmm følger med i denne tråden. 

Lekegrind er gull når man har hund :) synes denne var litt liten. Vi har "park a kid" og festet den i veggen og hadde lekematte, et telt osv inni. Vi hadde også liten plass.

d jeg vet da er at jeg aldrig hadde fått christian til å være i en lekegrind når han var 12 mnd gammel. allt for aktiv og han gikk da. så jeg tror ikke lekegrinden hadde blitt brukt så masse. men for all del kan jo hende altså. vi hadde ikke lekegrind til christian. vi har 2 pusekatter. mulig din liker å være oppi der. hmmm men ja kanskje 80x80 er litt lite. arg at d skal være sååå vanskelig. men savnet d når christian var liten bebi ja. 

Lena89 skrev:
d jeg vet da er at jeg aldrig hadde fått christian til å være i en lekegrind når han var 12 mnd gammel. allt for aktiv og han gikk da. så jeg tror ikke lekegrinden hadde blitt brukt så masse. men for all del kan jo hende altså. vi hadde ikke lekegrind til christian. vi har 2 pusekatter. mulig din liker å være oppi der. hmmm men ja kanskje 80x80 er litt lite. arg at d skal være sååå vanskelig. men savnet d når christian var liten bebi ja. 

Vi kunne plassere Odin i lekegrinden helt til han var 20 mnd. Da flyttet vi og satt den ikke opp igjen. Tror cluet er å begynne med den med en gang og passe på at det er en positiv opplevelse å være der og ikke et fengsel som mange tror det blir brukt som. Nå skal det sies at vår lekegrind ble ganske stor når vi festet den i veggen. Smal men lang om du vil. Tok ikke så stor plass egentlig når den ble satt opp på den måten. Odin kunne ha både en og to lekekamerater oppi der. :)

Vi har den lekegrinden du beskriver i første innlegget. Brukte den ikke så ofte (vi har ikke dyr), men hvis man har hund vil jeg tro den er gull. Vi hadde i tillegg en knøttliten stue der vi bodde før, så den er veldig grei å ha ifht plassen. 

Tror den jeg har er 1*1, evt 0.8*0.8.. den var akkurat passe, T koste seg oppi der til han var ca 1,5 år.. han klatra ut av den så da var det litt poengløst å ha han oppi der :P

Om den blir for liten eller ikke har vel mye å gjøre med hvor mye leker man stapper oppi også.. ;)

Det er forresten sant som Varia sier at man bør starte bruken med en gang for å venne barnet til det og også gjøre det til noe positivt... Jeg hadde aldri problemer med å ha han oppi der, mens ei venninne av meg måtte ha tilvenningsperiode... fordi hun tok den sent i bruk.. :)

Den jeg har er fra Basson og har regulerbar bunn. 

80x80 er faktisk ikke såå lite. Barnet skal jo ikke være der hele dagen..og hvis man lar være å fylle den med alt annet tull, så går det nok fint.

Vi har heller ikke stor plass, og skal ha en 80x80. Tenkte å kjøpe Pippi bra Babyshop, men kjøper heller Ida(tror jeg den heter) fra BarnasHus(butikk). Den er samme str, men koster 400,- mer(tror jeg), i hvit. Men nå er det jo frakt på Pippi også.. Og når en kjøper i butikk så er det lettere hvis det skulle være noe galt med grinda. Og så syns jeg den fra BarnasHus var finere emoticon

Søstra mi hadde reise seng, og det tenkte vi også å ha, iallfall i begynnelsen. Blir mest bare til å legge henne oppi der så jeg kan tisse, lage middag, hente posten ol uten å bekymre meg for hvor hu er eler om hun skader seg ol

Kjempefin lekegrind, den ville jeg gått for ihvertfall ;) Trenger jo ikke stor plass oppi der, de er jo bittesmå i starten ;)

Har lekegrind til gullet, primi sogni sin,den kan du bare lett slå helt sammen når du ikke bruker den,stor og fin utslått,er veldig fornøyd :)

Jeg hadde denne lekegrinden til de to andre og den er fin størrelse. Solgte den :( så må ut og kjøpe ny skal ha den samme  igjen. Synes 80 x 80 er nok . Synes den var kjempe grei å ha begge brukte den til å sove i når vi var hjemme på dagtid. Og var extra bra å ha med nummer to så hun eldste ikke fikk tak i henne. De var 20 mnd mellom så synes det var topp. Og er nok greit med lekegrind når man har hund for da må man ikke alltid holde øye med de. 

Back
Topp