Ang leietaker

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Vi hadde fått leietaker som skulle flytte inn 1 april. Hadde skrevet kontrakt og alt, nå ringte han og sa at han har ikke råd til å flytte, er ikke det kontraktsbrudd, og kan vi gjøre noe?

ORIGINAL: LilleOlleBolle

Tja,har ikke så mye peil på det.
Men,er det vanskelig å få ny leieboer da?

Det er VELDIG mye som står til utleie for tiden så leietakere kan velge å vrake!

ORIGINAL: Tøsa

er kontrakten skrevet så må han jo si opp igjen, og da kan dere vel kreve betaling for oppsigelsestiden.
høres logisk ut for meg iallefall...

sambo mener at kontrakten ikke er tredd i kraft siden han ikke er flyttet inn, eller noe sånt?

Du kan kreve betalt ut oppsigelsestiden ja. Men om han ikke har betalt inn depositum enda, er det ikke sikkert at han gidder å betale deg noe da. Og da må du evt ta kontakt med advokat eller lign. Men ja du har retten på din side.

Søren at jeg bor her jeg bor... vi har vanskeligheter med å finne leilighet [>:]

kontrakten ble gyldig når den ble signert.. du kan ikke melde deg inn i et treningssenter, komme litt senere og si du ikke kan fordi du ikke har råd.. da får du bare betale for deg etter det kontrakten siner!

Er kontrakten skrevet så må det til med vanlig oppsigelse da i henhold til kontrakten dere har skrevet...
Idioti av folk å skrive under en kontrakt og liksom finne ut at de ikke har råd til flytte...[8|]

Back
Topp