ang legging

Det kommer an på gråten. Han er litt urolig med en gang han blir lagt, så da vugger jeg bare vogna eller vugga hans.
Foreløpig sovner han i vogna (han er veldig glad i å sove i den) og så tar vi han inn på rommet når vi skal legge oss. Storesøster sover vegg i vegg med vårt rom, og har virkelig lakenskrekk til tider. Så da tar vi ikke sjansen på å vekke henne evt.

Tro meg, det kan komme dager, uker og mnd med masse slit med sovinga. Vi har gjort det samme hele tida og har veldig like og rolige dager. Men enda sliter vi med snuppa vår på 21 mnd. Vi har ikke hatt en hel uke uten trøbbel med legging og/eller oppvåkning om natta, på et år...
Og hun la seg med et smil i begynnelsen

Han har bare skreket to ganger ved legging, og begge gangene har det vært fordi jeg var kjip på puppen[8D] Glemmer at noen kvelder når det er litt slunkent med melk så må han ha to pupper - pleier å holde med en. Så da plukket jeg han opp, ga pupp, og la igjen. Sovnet med en gang.

Emil har vært glad i senga si fra dag 1, men de første to ukene lå senga hans inntil min med veggen hans nede. Da lå vi begge på siden og så på hverandre mens jeg strøk han på kinnet/hånden til han sovnet. Tok han aldri over til min seng utenom amming. Tenker at dette kanskje gjorde at han synes senga er trygg og god......

Jeg syns ikke unger skal ligge i senga å gråte uansett jeg da... Og hværtfall ikke alene!!! Tenk så vondt det er for de da... Eneste måten de kan "prate" på er å gråte, og de vil bli utrygge og redde om ingen gir de respons. Grunnen til at de sovner ettehvert om man lar de ligge å gråte er nok stort sett at de blir utmattet eller gir opp å "rope" på mamma og pappa... Må ikke glemme at dette er små babyer som trenger masse trygghet, kjærlighet, kos og ikke minst trygghet!!!!

jeg lar henne ikke ligge å hyle, da tar jeg jo henne opp... kommer helt ann på gråten, sutrer hun fordi hun er trøtt ser jeg ikke problemet med å la henne ligge noen min før jeg går inn... 

Litt morsomt å tenke på at min bestemor, som fikk tvillinger i sin tid, fikk beskjed av legen om å la de ligge å grine så sovnet de nok. Og hun lot de grine leeeenge, men etter det så grein de vel ikke ved leggetid etter det jeg er blitt fortalt.
Skal si tidene har forandret seg, gitt... [8D]

ORIGINAL: kikister

Litt morsomt å tenke på at min bestemor, som fikk tvillinger i sin tid, fikk beskjed av legen om å la de ligge å grine så sovnet de nok. Og hun lot de grine leeeenge, men etter det så grein de vel ikke ved leggetid etter det jeg er blitt fortalt.
Skal si tidene har forandret seg, gitt... [8D]

hehe nei tidene forandrer seg.. [8D]

Back
Topp