Ang legetime og hjertelyd

Veron

Glad i forumet
Hvor langt var dere på veg da legen sjekket hjertelyden?

Var hos legen idag (er 10 uker) og han sa det var fortidlig og lytte?

det er vel for tidlig ja.. vet en del leger ikke lytter i uke 12 en gang :o fordi mødrene blir så bekymret om de ikke finner den.. men det er bare noe jeg har hørt da : )

Stemmer det.. legen jeg hadde i første svangerskap ville ikke lytte i uke 12 heller, fordi det var så vanlig å ikke finne den, og dermed blir vi så urolige.
Var hos jordmor i dag, hun sa at hun kunne være heldig å finne hjertelyd i uke 10 om man hadde vært gravid tidligere, men ikke på førstegangs.

Jeg kjøpte egen sånn doppler så jeg har hørt hjertet hjemme 2 ganger i dag :-) jeg er 9+3:-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg var 7 uker da legen fant første slagene :) i dag er jeg 10+4 og hjertet slår hardt og høylytt :)

Legen min sa at rekorden hans er 10 uker. Han er en godt voksen man som bl a har vært kirurg på prematur avd. Han forteller også at har man sin egen doppler så er det veldig lett å forveksle med mor sine hjerteslag.

Det høres rart ut....siden jeg har to runder og to bilder (+lyd) av uke 7 og uke 8 med fullt utslag...

Men utvendig ul så tar det lengre tid før man hører noe. Jeg har tatt to inne og en ut i uke 10

Jeg hørte første gang i uke 7 eller 8 forrige gang. Denne gangen har jeg ikke funnet noe enda (10+3). Om man hører eller ikke kommer jo både an på hvor langt opp livmora har kommet og morkakens plassering, så det kan være veldig forskjellig. Pulsen til babyen går jo kjempefort, så det er ikke spesielt lett å forveksle. Mange leger ønsker ikke å sjekke tidlig, fordi de ikke ønsker å gjøre pasienten usikker hvis de ikke klarer å finne den.

*sniker fra mai* Jeg hørte med hjemmedopler i uke 11. JM lyttet ikke i går på kontroll, da var jeg 12 i følge tidlig ul, og 12 + 5 i følge mens termin :) Jeg er veldig uenig i ene innlegget over her, er VELDIG vanskelig å ta FEIL av sin egen puls og barnet sin hjertelyd. Den går dobbelt/tredobbelt så fort som din egen + at mangen dopplere får en tall på displayet hvor fort hjerteslagene går ( min har vertfall det) :)

Hvor langt var dere på veg da legen sjekket hjertelyden?

Var hos legen idag (er 10 uker) og han sa det var fortidlig og lytte?

Var på mandag og da var jeg akkurat 10 uker, jm fant hjertelyden da.

Fikk ikke høre det før etter jeg hadde vært på ordinær ul som var i uke 19 :) fikk høre det på svangerskapskontroll etter ul :)

Legen tok ultralyd utvendig 7+5 og jeg hørte hjertelyden for første gang da!
Ei uke før fant han ikke fosteret..

Back
Topp