Ang lagring av ferdig mme

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Vet vi hadde den diskusjonen for en stund tilbake, men da var det en som sa at hun lager opp mme, og bare varmer den opp igjen, for det gjorde de på sykehuset.

Men dette stemmer ikke, på sykehuset har de bokser med ferdiglaget mme og varmer opp den igjen (ihverfall på sykehuset) Jeg spurte også helsesøster om dette, og hun sa det samme.

Det er ikke meningen å kverulere, og lage en heftig diskusjon. Men syntes det var så rart at hun hadde fått en skikkelig kontra-beskjed enn det står på pakken og det som "alle" sier.

Sent from my GT-I9100

Dette blei også tatt opp på vårt barseltreff. Og der sa hs at dette var en praksis de hadde før (altså å lage opp på forhånd), men har gått vekk fra det nå. De har jo nasjonale retningslinjer å forholde seg til, og om noen hs sier noe annet er de ikke oppdatert. Det skal ikke blandes ferdig og lagres. Heller ikke varme opp to ganger. Men det jeg fikk delvis grønt lys på var å varme opp igjen hvis den blir kald under mating. Altså ikke har blitt kaldere enn romtemperatur og er blandet kort til i forveien. Hu kunne ikke anbefale det, men det gikk...
Så støtter deg fullt ut her! :)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Vet vi hadde den diskusjonen for en stund tilbake, men da var det en som sa at hun lager opp mme, og bare varmer den opp igjen, for det gjorde de på sykehuset.

Men dette stemmer ikke, på sykehuset har de bokser med ferdiglaget mme og varmer opp den igjen (ihverfall på sykehuset) Jeg spurte også helsesøster om dette, og hun sa det samme.

Det er ikke meningen å kverulere, og lage en heftig diskusjon. Men syntes det var så rart at hun hadde fått en skikkelig kontra-beskjed enn det står på pakken og det som "alle" sier.

Sent from my GT-I9100
Helt enig og helt rett det du sier.. Dette er pga bakterier. Er jo derfor vi steriliserer alt :)

Helt enig i det du skriver:) har prøvd å fortelle det til en som
Gir mme, men neeida, der har helsesøster (som snart pensjoneres) sagt.. :(
Utrolig Synn at det ikkje kan bli gitt de samme rådene :(
Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Vet det var vanlig praksis for 20-30 år siden på sykehuset å koke opp melk på morgenen og så varme opp utover dagen. Men vi har jo fått mye ny info siden den gang. Men å koke opp vann morgenen å stette på flasker for så å varme opp i vannbad eller mikro så tilsette melkepulver må vel være greit?

Vet det var vanlig praksis for 20-30 år siden på sykehuset å koke opp melk på morgenen og så varme opp utover dagen. Men vi har jo fått mye ny info siden den gang. Men å koke opp vann morgenen å stette på flasker for så å varme opp i vannbad eller mikro så tilsette melkepulver må vel være greit?
Ja det går veldig bra.

Sent from my GT-I9100

de første 3 mnd(ca) så lagde vi ferdi mme på flasker(for maks et døgn) (altså kokt vann, avkjøl til 50 grader ca så ha i pulver og malt), så varmet vi de i vannbad til passe temp-ble det noe til overs tømte vi det ut. Men etter 3 mnd så fant vi ut det faktisk var lettere å ha kaldt kokt vann i kjøleskape, koke vann når man trenger, bland til rett temp å ha i pulver... nå så koker jeg vann hver morgen, har på termos sammen med litt malt og blander av det(me kaldt koka vann for å få rett temp) å det er like lett å raskt som å varme ferdiblandet i vannbad(bruker ALDRI mikro da det fører til meget dårli kvalitet av vannet!!!!! )

Jeg har ikke flaskebarn lengre men da jeg hadde det lagde jeg alltid for et døgn av gangen, så eller hørte aldri noe ang det..

Back
Topp