Ang laging av mme

*MaRgArItA*

Forumet er livet
Dårlig til å forklare men jeg prøver [8D] når man lager flaskene helt på morgenen og setter de i kjøleskapet til avkjøling... gjør dere da følgende, koker vann, har i pulver, avkjøler den i kjøleskap og deretter varmer den når det er tid for mat?

Vil ikke det da si at den blir varmet 2 ganger??[8|][:)]

ORIGINAL: AngelBaby

Mm..jo..men det skal vel ikke ha noe å si..?[&:][8|]
Vi har varmet det opp igjen mange ganger...[8|]

jeg leste i en bok at man kan lage alt på morgenen...men på pakken står det jo at den bør være fersk og skal ikke varmes 2 ganger....blir så usikker på hva man kan gjøre og ikke, og hva kan skje om den varmes 2 ganger, er det fordi det ødelegger næringsstoffene..?? [8|]

og en ting til, hva skjer om de drikker kald melk?[8|]  ikke det at hun får kald melk, men noen ganger drikker hun så seint at den avkjøles jo også etter hvert....

ORIGINAL: ~Snuppelure~

hei jenter..

sniker her jeg[:-]

selv om man har kokt vannet en gang, så telles ikke det som OPPVARMING av mme... DERMED kan man varme det samme vannet EN gang til når du har blandet mme oppi, etter det har stått avkjølt.. Men dere må aldri varme mme flere ganger! Dette kan føre til bakterier i melken([:o]) og næringsstoffene blir dårligere..

[:)]

Så da kan du blande pulveret i kaldt vann da? står jo på pakken at pulveret skal blandes i varmt vann??

ORIGINAL: *MaRgArItA*

hei jenter..

sniker her jeg[:-]

selv om man har kokt vannet en gang, så telles ikke det som OPPVARMING av mme... DERMED kan man varme det samme vannet EN gang til når du har blandet mme oppi, etter det har stått avkjølt.. Men dere må aldri varme mme flere ganger! Dette kan føre til bakterier i melken([:o]) og næringsstoffene blir dårligere..

[:)]

Så da kan du blande pulveret i kaldt vann da? står jo på pakken at pulveret skal blandes i varmt vann??

det blander seg LETTERE i varmt vann, men jeg har ofte blandet i kaldt vann, for så å varme opp[:)]

ok[:)]

har enda flere spm jeg [:D] kan man varme det i micro? eller bør man varme det i vannbad slik som mm?

jeg koker opp vann setter flaskene i vannbad venter til de er 37,5 grader tar i pulver lar de stå i vaken til de er avkjølt å setter de så i kjøleskapet...så når ella skal ha mat varmer vi det i microen[:D][:D][:D]

delte rom med en nå år vi var innlagt på sykehuset hun hadde ringt til de som produserer nan å de hadde sagt at man kunne varme melken opp igjen i løpet av en time...men etter det måtte man kaste den....

ORIGINAL: unemoren

jeg koker opp vann setter flaskene i vannbad venter til de er 37,5 grader tar i pulver lar de stå i vaken til de er avkjølt å setter de så i kjøleskapet...så når ella skal ha mat varmer vi det i microen[:D][:D][:D]

delte rom med en nå år vi var innlagt på sykehuset hun hadde ringt til de som produserer nan å de hadde sagt at man kunne varme melken opp igjen i løpet av en time...men etter det måtte man kaste den....

men da varmer du de jo igjen, og det etter det har gått 1 time, eller missforstod jeg deg nå?[8|][:)]

skal jeg si hvordan jeg alltid har gjort det?[8D]

ja gjerne det [:D][:D]

nei jeg har ikke varmet opp igjen etter en time var bare hun jeg delte rom med så sa du kunne gjøre det............[:D]

ORIGINAL: unemoren

nei jeg har ikke varmet opp igjen etter en time var bare hun jeg delte rom med så sa du kunne gjøre det............[:D]

ok[:D]

jeg har i pulver i flaskene, så kokende vann, så rett i kjøleskapet for avkjøling...

Men vet ikke om det blir borte noe næringstoffer på den måten[8|]

Jeg koker opp vann, blander det med pulveret i flaska. avkjøles i kjøleskapet og varmes opp igjen i vannbad når han skal ha mat. Man kan varme det opp igjen iløpet av en time men etter det skal det kastes. Det sa også til meg på sykehuset. Det beste er selvsagt å bare varme det opp en gang etter avkjøling:)

Her kommer min versjon.....[:D].... ( har bestemt meg for å slutte å amme som sist) nå helt i starten gjør jeg det helt etter boken med å koke opp blande i pulver og kjøle ned like før jeg gir.....senere koker jeg opp vann setter det i kjøleskap varmer det opp i micro uten pulver ....logisk nok blander jeg da pulver i etterpå...[:D][:D][:D]

Back
Topp