Ang lønn

Oka

Glad i forumet
Altså, jeg jobber i en bitteliten fam.barnehage, og skal ha utbetalt lønn den 1 hver mnd.
Leverte timelista fredag den 26 mars...jeg burde vel kanskje hatt lønna på konto nå synes dere ikke?

Synes dere jeg skal "plage" sjefen med dette i ferien? Sende en mld eller noe? Og hvis hun setter det inn snart(i dag)...når kan jeg forvente å få pengene?

hmm..kan jo hende det er banken sin feil og ikke sjefen. Men hadde nok sendt en melding til sjefen min jeg!hun skjønner nok at man trenger pengene.

hvis du har lønningsdag den 1. i hver mnd er det krav på at penger skal betales ut siste virkedag før lønningsdato, men i og med det er påske nå så er det ikke noe vits i å be om dette nå.... [&:] Bankene har uansett ikke noen kjøring før Tirsdag etter påske.
men utrolig dumt av sjefen din å ikke ta hensyn nå som det er påske synes jeg!! Det går jo alltid litt ekstra med penger da...

vi har også den ordningen, så sjefen min gjorde sånn at vi fikk utbetalt lønningen den 31, så vi fikk lønn før påske[:)] men vi er ikke så mange ansatte da.
Så viss den ikke er kommet så kommer den vel kansje på tirsdag? siden det er da banker å alt åpner igjen. jeg vet ikke jeg altså

Da får jeg nesten vente til tirsdag da[:)] Er ingen hast, men greit at det er "ordnede forhold"[:D] 

lønn er viktig!!! jeg ville sendt sjefen en melding[;)]

ORIGINAL: henriette24!

jeg å, du får nok ikke noe før tirsdag, men det er ok å si ifra

ORIGINAL: Linda MK

ORIGINAL: henriette24!

jeg å, du får nok ikke noe før tirsdag, men det er ok å si ifra

Enig med begge her... lønna skulle du fått siste virkedag altså på onsdag!

Lønna skulle vært inne før påske, men ikke noe værken du eller sjefen kan gjøre med det nå.. skjønner VELDIG godt at det er irreterende.Vent heller til etter påske med å sende melding,  sjefen har også ferie og du ender vell bare opp med en litt lettere irretert sjef om du melder om det nå i påska. Si ifra etter påske at du ikke syntes det var noe greit at den ikke var inne til tide. Kan jo også være banken sin feil.Vet hvertfall at min skjef ville vært glad om jeg ventet til etter påske med å ta det opp... Bevare freden kan være greit til tider, og ta det opp på en grei måte etter påske. 

Back
Topp