Ang. kynnere.

Shittpomfritt

Glad i forumet
Hvor mye er for mye?!

Når bør man reagere liksom?!

Er helt stiv og støl i magen, fullstendig utslitt etter en uke med masse kynnere. var en tur i byen idag, måtte stoppe opp når de kom noen ganger... Tror det har sammenheng med at jeg er ganske sliten i magen etter alle kynnerne da, så hadde nok ikke vært så vondt ellers. 

Snakket med jordmor om dette fordi jeg også har mye kynnere. I utgangspunktet er ikke kynnere farlige, men hvis det blir for mye så kan de jo påvirke livmorhalsen. Men jeg fikk heller ikke noe klart svar på hvor mange kynnere som er for mye. Men hvis de øker i styrke, ikke gir seg eller blir regelmessige bør man iallefall følge med og ta kontakt med helsepersonell for å være på den sikre siden. Og klart, hvis det er veldig mange kynnere så er det kanskje kroppens signal om å ta det litt mer med ro...

Min jordmor sendte meg til føden pga mine kynnere. Ikke bare fordi jeg har mange, men fordi de er vonde. Jeg har mye tyngdefølelse og nedpress i skrittet. Og smerter som stråler nedover lårene når jeg har kynnere. Siden riene mine satt i lårene ved begge fødslene mine ble de litt bekymret. Jeg har fått målt livmorhalsen to ganger nå, og skal inn en gang til før jeg blir "friskmeldt". Livmorhalsen har heldigvis ikke blitt påvirket så mest sannsynlig har jeg "bare" veldig vonde kynnere.. Det ble veldig langt, og ikke helt svar på det du spurte om..hehe. Jeg ville spurt jordmor hvis jeg var usikker. Lykke til!

Har også hatt en periode nå med mye kynnere og ble litt bekymret. Merker at jeg får kynnere hvis jeg overanstrenger meg, og det skal ikke mye til. Disse går over hvis jeg legger meg ned eller har en periode med et par rolige dager. Så jeg tolker det som et tegn på at kroppen trenger mer hvile. Som de andre skriver her så skal de jo ikke være smertefulle eller vare lenge, da er det på tide å kontakte lege/jordmor for en sjekk.

Min jordmor han søkt om svangerskapspenger til meg pga økende kynnere. Hun sa det er slikt svangerskapspenger er beregnet for. Jeg har sammen med arbeidsgiver kommet frem til at han avlaster meg med arbeidsoppgaver slik at jeg kan være i 50 prosent jobb og 50 prosent svangerskapspenger. Kynnerne forsvant i vinterferien og kom rask tilbake første dag på jobb etter ferien. Så det er tydelig at det er jobben som er årsaken. Nå har jeg jobba 50 prosent i en uke og kynnerne er omtrent borte.

Jeg har merket mye mer til kynnere denne uken, de er ikke vonde men litt ubehagelige til tider.. Regner med at det er vanlig at de øker nå fremover? Har også tenkt på "Når er det MYE?".. Merker at jeg har en del om kvelden, og ja, de kommer når jeg reiser meg fort opp eller går over lengre tid..

Satser på at det er OK så lenge de ikke gjør veldig vondt!

For meg har det hjulpet med tilskudd av kalsium og magnesium. Tar de tablettene fra den gravide og ammende-pakka, samt at jeg tar ekstra magnesium- og kalsiumtilskudd. Det sal også hjelpe på leggkramper ;) Dagens tips ;) (Men blir det ille, så må du så klart ringe føden.) Det viktigste er å roe ned, det er også noe av det eneste som hjelper :/

Back
Topp