Ang kynnere og modningssmerte

HelenaH

September 2013 & April 2015 <3
Aprilbarna`15
Eg er 32 veker i dag, og har ikkje merka noke til noke av det! Er det litt rart eller normalt?
Føler alle rundt meg kjenner noke :P

Er uke 33 i morgen, og jeg kjenner av og til noe som jeg tror kan være kynnere (er av og til i tvil om det er det eller bare litlå som strekker på seg....) Men er langt fra sikker...

Samme her... :) Er 33+1 og har kanskje (også usikker på om det var det) kjent 3-4 kynnere totalt...

Med storebror hadde jeg minimalt med modningssmerter, nedpress OG kynnere, så tror egentlig at som førtstegangs så er det ikke såå vanlig å ha det :)

Er veldig usikker selv :P Og jeg er 35+3. Magen er ofte hard, men om det skyldes dårlig plass eller kynnere er jeg usikker på. I tillegg stikker det en del i underlivet om dagen :P

Jeg har heller ikke noe som er "vondt", men får stram mage innimellom, dersom det er det som er kynnere. Men de er ikke vonde..
Det er nok individuelle forskjeller på hva en kjenner vil jeg tro :-)

At magen blir stram og hard (dvs livmoren blir stram og hard) innimellom, det er en kynner. Kynnere gjør normalt sett ikke vondt, og det er langt fra alle som merker de selvom de er der gjennom hele svangerskapet. Skikkelige smerter er vel heller ikke vanlig før riene setter inn, så du er helt normal! Jeg er førstegangs, jeg har kjent kynnerne mine siden starten av 2. trimester og ingen av de har vært vonde. Nå den siste tiden har det hendt jeg har kjent stikkinger "der nede", og det er fordi frøken ligger med hodet ned og vi har plenty av nerver der nede som de kan klemme på. Man kjenner nok litt av hvert etterhvert som man næmer seg, fordi man går og er spent/utålmodig og kjenner etter og leter etter tegn på at noe skjer. Da ender vi opp med å rapportere hver minste lille ting :-) Normalen er nok at det går mer eller mindre stille for seg til de skikkelige vondtene setter igang, nemlig riene og de skal jo helst ikke igang før etter uke 37 så du har god tid til å kjenne etter enda ;-)

Back
Topp