ang kvalme... noen råd? tips?

s.m.å.e.n

Glad i forumet
Jeg er så fryketlig uvel om dagen... Er kvalm men ikke spysyk hvis dere skjønner.. det ligger bare og ulmer liksom... er det noen som har noen supre råd til hva jeg kan spise/drikke som kanskje stilner kvalmen litt? [8|]

Ristet brød og tørre kjeks kan være godt. Har hørt at ingefær hjelper mot kvalme, så kanskje ingefær-te? Vet ikke om det smaker godt, men kan jo være verdt et forsøk? [:)] Generelt er vel små, lette måltider å anbefale [:)]
Prøvd sånn armbånd mot reisesyke som de har på apotek forresten? Var ei fra et annet forum som tipset om at de hadde sånne armbånd for en brøkdel av prisen på Nille (tror jeg det var).. Håper du finner noe som hjelper, høres ikke noe kjekt ut å være så kvalm! [X(]

Seaband fåes kjøpt på apoteket og skal visst hjelpe, i følge ryktene.

ORIGINAL: Looney

Seaband fåes kjøpt på apoteket og skal visst hjelpe, i følge ryktene.

Dette bruker akupressur som behandling.. det hjelper når du går med de, og hjelper ikke når de er av..

Jeg har en ingefærrot i kjøleskapet som jeg tar en bitteliten bit av med jenvne mellomrom. Også syns jeg at Ingefær øl hjelper litt. Begge delene hjalp godt sist jeg var gravid også.

prøv med marie kjeks eller en annen type tørr kjeks og litt juice før du står ut av sengen om morgene....eller kanskje en banan.....

Har prøvd akkupressurarmbånd sist og syntes de hjalp. Ellers signerer jeg de andre.

Akkupunktur skal også hjelpe. Har ikke prøvd selv, men god erfaring for numne hender og snorking [8D] på slutten av forrige svangerskap.

Jeg er kvalm fra ettermiddagen til morgenen, noen kvelder slik at jeg bare ligger i sideleie og klarer ikke å se hverken tv eller ha mennesker rundt meg.. Føler at jeg får en ganske grei dag dersom jeg klarer å holde blodsukkeret stabilt gjennom dagen. Jeg prøver meg på knekkebrød med ost, litt søt saft og noen rosiner i ny og ne er min oppskrift om dagen.. har hatt det slik halvnnen uke nå, spent på hvor lenge det varer.. er 7+3 nå :)

Jeg er kvalmen og trøtt hele tiden, føler ikke noe hjelper, er ikke så glad i kjeks, men går nå og småpiser. Ska prøve det armbåndet og ingefær kaplser viss det ikke går over snart.

God bedring til alle kvalme!

ORIGINAL: Id

Har prøvd akkupressurarmbånd sist og syntes de hjalp. Ellers signerer jeg de andre.

Akkupunktur skal også hjelpe. Har ikke prøvd selv, men god erfaring for numne hender og snorking [8D] på slutten av forrige svangerskap.

når det gjelder akupuntur. så hjelper det i en god stund etter at nålene er ute av punktene..
i have tryd it... :)

Tusen takk for gode råd, jenter!
Har spist små hyppige måltider hele helga nå, og det hjelper litt iallefall...
Og ingefærøl er himmelsk plutselig! [:D] 

prøv å legg marie kjeks, banan og juice eller noe annet å drikke på ditt nattbord så kan du spise det før du står ut av sengen om morgenen....

mange gode tips da. Jeg ELSKER mine seaband, og har brukt de flittig, pluss litt kjeks om det ble for ille, men nå er jeg så heldig at jeg merker kvalmen begynner å avta, har ikke brukt seabandene på 2 dager [:D]

ORIGINAL: Veronica_82

Jeg har en ingefærrot i kjøleskapet som jeg tar en bitteliten bit av med jenvne mellomrom. Også syns jeg at Ingefær øl hjelper litt. Begge delene hjalp godt sist jeg var gravid også.

Å herreguuud, jeg har jo helt glemt ingefærøl!!!!! Det er jo den beste brusen i verden!!
Har jo kvia meg over å måtte begynne med ingerfær-te eller å knaske rein ingefær, men jeg kan jo bare drikke brusen![:D]

Hahah, takk fot at du minte meg på den

Back
Topp