ang kuldegrader..

FancyPants

Forumet er livet
Tror dere det gjør noe å ta Bendik ut i bilen, ut av bilen og inn på togstasjonen, inn på toget, selv om det er 10 minus?

Jeg vil på treff![:D]

Næi eg trur ikkje det gjør nåkka...

E nu ofte vi her oppe i nord har over 15 minus..... over mange daga... å da blir man jo isolert om man ikkje ska ta ungan ut... (ikkje hatt det hittel i vinter da)..
skjærme ansiktet hannes godt.....

Kle godt på han så er det ingen fare..
Det er jo ikke snakk om at han skal være ute i timesvis.
Noen sier jo til og md at barna kan ligge ute til minus 15.
Jeg har nå lagt L ut i dag jeg for å sove selv om det er 6 minus samme i går tar ingen skade av det..

Svigerinna mi fortate det her at hennes lille lå ute store deler av vinteren og de bor i karasjok.
Eneste om det ble over 15 minus lå han inne. Gutten var jo aldri syk.

Du kan nok trygt ta han ut siden det ikke mer mer du skal være ute..

Er jo helt greit å spørre da en er usikker..
Tok noen tlf i går jeg og før jeg la L ut da det var 7 minus..

Godt en har noen å spørre til råds..

mamma mene at ungan ikkje ska sove ute (i tromsø) når d e over
minus 10. men d e nokka anna når man ska i bilen å sånt da, at man ikkje blir væranes
ute over laaang tid[:)] vest d e skikkeli kaldt hjemme å æ ska nån plass, så starte
æ biln litt før, sånn at den e passe varm[:)]

men så e d vell ei anna luft fuktihet i finnmark e d ikkje? e ikkje ofte d e -10
i byen væffal[:D] men d e bra kaldt vest d e d alså![8D]

ORIGINAL: maikaen

mamma mene at ungan ikkje ska sove ute (i tromsø) når d e over
minus 10. men d e nokka anna når man ska i bilen å sånt da, at man ikkje blir væranes
ute over laaang tid[:)] vest d e skikkeli kaldt hjemme å æ ska nån plass, så starte
æ biln litt før, sånn at den e passe varm[:)]

men så e d vell ei anna luft fuktihet i finnmark e d ikkje? e ikkje ofte d e -10
i byen væffal[:D] men d e bra kaldt vest d e d alså![8D]

Ja det blir nok en litt annen luft i finmark..
Men det er som de sier en må gå ut selv å kjenne ikke bare se på gradestokken er de effektive gradene som teller..om en går ut og trekker pusten så dypt en greier fort og det er ubehagelig skal en ikke legge de ut. Og da en skal i bil ol er det jo bare å skåne de så godt en bare greier..

ORIGINAL: Teddy81

Jeg hadde et par ærend i byen i dag, og M lå i vogna si å sov. Kjente på henne flere ganger og hun var god og varm. Må jo nødvendigvis være litt ute i vogn i i morgen også da, siden vi også skal på treff vi også! [:)]
Fairy: Når kommer du til oslo?

Tror vi tar toget som går herfra 10.24. Er i Oslo 11.30 ca, hvis alt er i rute![:)]
Du da?

Var ute på tur med junior i dag, var jo plutselig ti grader kaldere enn det var i går!?! Sånn ca. -5.
Han hadde på seg ullundertøy og en vinterdress med fleecefor, lå på saueskinnet sitt og hadde ullteppe (og spøkelsesteppet [;)]) over - og han var kjempevarm! [:)]
Kjente det strååålte varme fra utsiden av vinterdressen hans når jeg stakk hånda under teppet.
Så jeg skal ikke bekymre meg for ham enda - men så sover han ikke ute, har ikke noe sted å sette ham, så det blir kun trilling.

Når den skikkelige vinterkulda kommer har vi forhåpentligvis Voksiposen i hus (vi skal visst få til jul), så da er det bare selve lufta å bekymre seg for. Vi har jo ikke bil engang... [8|]

Fairy: Finner du veien til Peppes, har du sjekket kart, eller har du stemt møte med noen?

ORIGINAL: fairy

Jeg hadde et par ærend i byen i dag, og M lå i vogna si å sov. Kjente på henne flere ganger og hun var god og varm. Må jo nødvendigvis være litt ute i vogn i i morgen også da, siden vi også skal på treff vi også! [:)]
Fairy: Når kommer du til oslo?

Tror vi tar toget som går herfra 10.24. Er i Oslo 11.30 ca, hvis alt er i rute![:)]
Du da?

Vi kommer fram ei lita stund før tolv sånn ca... Vet du hvor vi skal?? [8|] (har ikke retningssans..)

Jeg har sjekket gule sider, og trooor ikke det skal bli noe problem å finne fram fra oslo s! Hvor i Oslo ankommer du da?

Minerva: har ikke avtalt med noen om å møtes eller noe.. Kanskje jeg kunne fått nr ditt eller noe, i tilfelle vi roter oss helt bort?

Teddyen vet ikke hvor det er, og det er overhengende fare for at hun roter seg bort... [8|]

Vi kan godt møtes på Oslo S hvis du vil? så kan vi gå sammen? Jeg pleier ikke å være så verst på å orientere meg, hehe![8D]

Teddyen vet ikke hvor det er, og det er overhengende fare for at hun roter seg bort... [8|]

Vi kan godt møtes på Oslo S hvis du vil? så kan vi gå sammen? Jeg pleier ikke å være så verst på å orientere meg, hehe![8D]

PUH!! Trodde aldri du skulla ta hintet!! [:D] Sender deg pm med nr mitt! Hvor lang tid tar det å gå dit fra stasjonen da?

Hihi! Kunne jo hende du hinta til noen andre enn meg da vettu![8D]
Så da skulle ikke jeg komme å tvinge deg til å møte meg![8D][:D]

Litt usikker på hvor lang tid det tar.. 15-20 min kanskje?

PUH!! Trodde aldri du skulla ta hintet!! [:D] Sender deg pm med nr mitt! Hvor lang tid tar det å gå dit fra stasjonen da?

Hihi! Kunne jo hende du hinta til noen andre enn meg da vettu![8D]
Så da skulle ikke jeg komme å tvinge deg til å møte meg![8D][:D]

Litt usikker på hvor lang tid det tar.. 15-20 min kanskje?

Jaaa!!! Da møtes vi der og går sammen da! [:)]

Det gjør vi! Jeg ringer når vi kommer av toget og hører hvor du befinner deg hen! Juhuu! Gleder meg![:D]

ORIGINAL: Lillaa

Tror dere det gjør noe å ta Bendik ut i bilen, ut av bilen og inn på togstasjonen, inn på toget, selv om det er 10 minus?

Jeg vil på treff![:D]
nope,emma e ute hvær dag uansett vær,de har ikke vondt av d.bare kle de godt.e bruker sånn tykk dress på ho når ho ligger i vogna.

Planen er å ha lammeskinn i vogna, dyne, teppe og vindtrekk. Også ha på B vinterdresssen hans, votter og lue. Også "vanlige" klær innenfor der igjen. Det må da holde.. Han er så varm av seg og, så.

Back
Topp