Ang kulde og ut med 1 åring

Agrestic1

Elsker forumet
r det noe kuldegradergrense for når jeg absolutt ikke burde ta med 1 åringen min ut?[8|] Han er frisk og rask[:)]

Var på Geilo, der var det -17, jeg var ute med min gutt på 1år, gikk fint det... Har ull og strikkeklær under dressen.. Og husk kuldekrem [:)]

Har hørt noen si at en ikke burde ut når det er mer enn 10minus, men trodde det gjaldt babyer. Er 15minus nå, så ble bare litt usikker på om vi skulle ta oss en svipptur til butikken i vogna[:-]

ORIGINAL: Agrestic1

Har hørt noen si at en ikke burde ut når det er mer enn 10minus, men trodde det gjaldt babyer. Er 15minus nå, så ble bare litt usikker på om vi skulle ta oss en svipptur til butikken i vogna[:-]

Er nok ingen fare å ta den turen. Pakk inn barnet godt med ull og om du har pose i vogna så er det et pluss.[:)]

Her er det ull, fleece og reima + skikkelig saueskinnspose - redd han skl fryse ja[:D]

Da går det nok fint, om du ikke har kjempelang vei til butikken liksom. Da tenker jeg en halvtime å gå++[:D]

Jeg og prinsen var ute en liten tur idag, var -8,5 grader her.
Pakket han inn med ull innerst, heldress i ull og Reima vinterdress ytterst - og ull på hode og hender.
Han fikk kuldekrem i ansiktet.
Var god og varm når vi kom inn igjen, med sunne røde roser i kinnene.
Var ikke ute mer enn et kvarters tid da, riktignok [:)]

Tar 10 min hvis jeg går rolig[:D]

Er ikke det at han skal fryse jeg er redd for, men det med å puste inn den kalde lufta. Redd for lungene hans. Når nesehåra fryser, da holder jeg han inne. 

det er faktisk ikke helt bra å være ute når det er kaldere enn -10. er ikke bra for lunger og luftveier. 10 min til og fra er nok ikke noe problem, men å oppholde seg ute over tid og evt anstrengelse skal man unngå, hvis mulig. dette gjelder voksne også. man skal feks ikke løpe ute dersom det er så kaldt.

ORIGINAL: Skravlemor

det er faktisk ikke helt bra å være ute når det er kaldere enn -10. er ikke bra for lunger og luftveier. 10 min til og fra er nok ikke noe problem, men å oppholde seg ute over tid og evt anstrengelse skal man unngå, hvis mulig. dette gjelder voksne også. man skal feks ikke løpe ute dersom det er så kaldt.

Er det virkelig sant? Hva med soving ute i vogn? I går var det minus 8,6 grader da jeg la han ut i vogna (han sovna på vei til butikken, jeg snudde på veien og lot han sove utenfor hjemmet) Han sov i over to timer, veldig godt innpakka. Var litt i tvil om det var lurt, så i dag lot jeg han sove inne, var like kaldt i dag. Hva tror du?

ORIGINAL: *Linnie*

ORIGINAL: Juliette

ORIGINAL: Skravlemor

Er det virkelig sant? Hva med soving ute i vogn? I går var det minus 8,6 grader da jeg la han ut i vogna (han sovna på vei til butikken, jeg snudde på veien og lot han sove utenfor hjemmet) Han sov i over to timer, veldig godt innpakka. Var litt i tvil om det var lurt, så i dag lot jeg han sove inne, var like kaldt i dag. Hva tror du?

Dytter, for lurer og[:)]

Ja. Jeg har jo hørt minus ti på soving, og 8,6 er jo under det, men lurer litt likevel, så...[:)]

Blei ikke  noe tur, mora mi ringte og fikk dånern når jeg nevnte at jeg vurderte en gå tur...så holder meg til den "ikke ut om det er kaldere enn 10minus"[8|] enda en vinter...

Jeg tar ikke minste ut for å leke om det er mer enn -10, er ikke bra for de å puste ned den kalde lufta, samme regel har de i bhg. Men han sover ute i vogna i bhg, men da er han jo god nedpakket[;)]

Det er ikke noe problem at barna sover ute i von så lenge de er godt innpakket. Her hvor vi bor sover barna ute i - 20 også, ikke noe problem det!!

Back
Topp