Ang kredittkjøp Bohus

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
De har jo sånn kampanje i år hvor du kan utsette rentefritt opptil 35 mnd nå..er det noen ulemper med det?

Pleier aldri kjøpe ting på kreditt så er usikker på om jeg skal gjøre det, mannen vil helt sikkert ikke gjøre det heller men[8D]

Jeg VIL HA ny sofa[:D] har en rød/brun stygg sofa som ødelegger hele stua[&o]

Tenkte jo nedbetale med skattepengene og ferie pengene så det er IKKE snakk om minstebeløp i 35 mnd altså[8D]

Ville du gjort det? har sikla på en sofa i snart 1 år og vil ikke vente lenger[8D][:D]

Vi benyttet oss av det nå, og det turte jeg kun fordi det ikke koster noenting ekstra.
Man blir kredittsjekket på vanlig måte, og får et fast beløp hver mnd å betale (kan betale mer om man vil)
Sålenge varene ikke blir dyrere ved et kredittkjøp ser jeg ingen grunn til å være negativ til det.
Ikke alle får til å spare opp til en sofa.
Viktig å benytte seg av tilbud, så man sparer samtidig[8D]

ORIGINAL: Buffeluremamma

Vi benyttet oss av det nå, og det turte jeg kun fordi det ikke koster noenting ekstra.
Man blir kredittsjekket på vanlig måte, og får et fast beløp hver mnd å betale (kan betale mer om man vil)
Sålenge varene ikke blir dyrere ved et kredittkjøp ser jeg ingen grunn til å være negativ til det.

Siden det ikke koster noe ekstra tenkte jeg også at det da ikke er så dumt..og når skattepengene kommer + ferie penger så er den jo ferdig betalt..er så kjipt å vente til juni..har venta sååå lenge[8D]

Om du er flink til å betale tilbake, så kjør på!
[:D]

ORIGINAL: Rebecca85

Siden det ikke koster noe ekstra tenkte jeg også at det da ikke er så dumt..og når skattepengene kommer + ferie penger så er den jo ferdig betalt..er så kjipt å vente til juni..har venta sååå lenge[8D]

Koster ikke et øre ekstra, såd et hadde jeg hoppet på om du vet at du får nedbetalt den.
Gjet hva skattepengene mine går til[8D]

ORIGINAL: zarafina

Om du er flink til å betale tilbake, så kjør på!
[:D]

Har aldri hatt problemer med å betale andre ting og har grei styring på økonomien..men å få mannen til å gå med på det blir værre, han er livredd for alt som er kredittkjøp[8D]

Men den blir jo nedbetalt med skattepenger så jeg vil[:D]

ORIGINAL: Rebecca85

Koster ikke et øre ekstra, såd et hadde jeg hoppet på om du vet at du får nedbetalt den.
Gjet hva skattepengene mine går til[8D]

Hehe..[:D]

Tror jeg skal høre med mannen ja..den sofaen er jo på tilbud nå også, hele 3000 kroner så vil slå til nå[:D]

Så lenge man VET at pengene kommer inn, og at man ikke vil få problemer med å betale, OG faktisk klarer å kontrollere seg selv såpass at man FAKTISK betaler med de pengene man venter inn istedet for å finne på alskens andre ting man MÅ HA for de pengene, så ser jeg ikke at det skal være noe problem.

Nedbetaling i årevis derimot er jeg noe mer skeptisk til, siden man da kan risikere at ens økonomiske situasjon forandres og man ikke klarer/prioriterer å betale ned. Da går det fort i luksusfellen gitt;)

Så lenge du klarer å betale tilbake før tiden er utløpt så er det ingenting i veien med det. Går tiden ut derimot, renter det seg som F!

Du må betale et lite gebyr for å få det.. Sånn utneom det er det ikke noen økonomiske bakdeler om du betaler den ut før de 35 månedene er over og renta begynner å løpe..

vi kjøpte ny seng på skeidar nå med sånn utsettelse i 6mnd,måtte da betale et gebyr på 349 kroner, noe d er verdt og så fort pengene fra skatten kommer så er d betalt:)

men går man over tiden så er d helt SYKE renter på dissekreditt lånene!!!! så for gudsskyld betal alt innen fristen!!!!!!!!!!!!! ellers så er det luxsus fellen neste[8D][8D]

ORIGINAL: Knøtteliten på vei

Så lenge man VET at pengene kommer inn, og at man ikke vil få problemer med å betale, OG faktisk klarer å kontrollere seg selv såpass at man FAKTISK betaler med de pengene man venter inn istedet for å finne på alskens andre ting man MÅ HA for de pengene, så ser jeg ikke at det skal være noe problem.

Nedbetaling i årevis derimot er jeg noe mer skeptisk til, siden man da kan risikere at ens økonomiske situasjon forandres og man ikke klarer/prioriterer å betale ned. Da går det fort i luksusfellen gitt;)

Om jeg i det hele tatt får mannen til å gå med på det så VET jeg det blir nedbetalt med en gang skattepengene er på konto[:)] ikke aktuelt med no dyr og langvarig nedbetaling nei..da blir den sofaen brått dobbelt så dyr og det er ikke aktuelt[8D]

Back
Topp