Ang kosthold

• Trådstarter Trådstarter tf
  • Opprettet Opprettet

tf

Forelsket i forumet
Er dere flinke til å spise "riktig"? Vi har et ganske standard kosthold, men er litt spent på hvordan andre gjør det. Både som gravid og om dere har små barn fra før... :)

Vi ete berre vanlig mat vi. Berre passer på at kjøttet er skikkelig stekt etc.. E ikkje nåkke spes på kosthold etc eg[8|]

Spiser helt vanlig mat jeg også... Holder meg unna ustekt mat osv

Jeg spiser mindre sukker(mtp sv.forgiftning), har kuttet ut PepsiMax og er bevisst på kaffe. Ellers tar jeg kosttilskudd og tenker på hva jeg spiser mtp. å unngå unødig vektoppgang. Hadde et krisesvangerskap sist, så nå gjør jeg alt jeg kan for at det skal gå bra [;)]

Syns det er så mye fokus på kosthold under graviditeten. 5 om dagen, ikke for mye sukker, minst mulig salt osv... Men en kan da ikke følge dette 7 dager i uka? Eller er jeg helt ute? [8|] hehe.. Tenker på å gi 3-åringen et sunt kosthold og, men. Om vi f.eks. spiser pølser og pommes frites til middag iblant vil jeg ikke føle dårlig samvittighet for det, hehe..

Har kuttet ned på sukker da, og kaffe. Og prøver spise litt grønt hver dag, og grovt brød med magert pålegg f.eks.. :)

Jeg også tar det litt laxe med sånn.. hehe. orker ikke tenke på det hele tiden.

Jeg var sinnsykt kvalm sist svangerskap, og legen min sa at om det eneste jeg klarte å spise var burger og pomfrittes hver dag, så skulle jeg heller spise det enn å ikke få i meg noe...

Så litt usunt innimellom går nok bra! :)

Jeg er helt klart i risikogruppen for svangerskapsforgifting. Har veldig høy BMI, men utrolig nok har jeg ikke hatt noen problemer i de tidligere svangerskapene mine. Drikker ikke kaffi eller te, og har kuttet pepsi max kun til helgene. Tar vitaminer morgen og kveld og spiser generelt sunnere (slik jeg burde gjort hele tiden...)

Er veggis jeg, så jeg slipper å tenke på de alle hundreogørten tingene jeg skal holde meg unna[;)]
Mener å huske fra forrige svangerskap at det var noe jeg måtte passe på, men mye var det ikke.

Sukker og salt... Det må jeg bli flinkere på. I forrige svangerskap var jeg helt RAM på å sluke det. Tanken på en potetgullpose nå gjør meg seriøst kvalm, så tror ikke det blir mye av det nei.

Tenker ikke så veldig mye på det nei.. holder meg unna det som man ikke skal spise og har kuttet mye ned på kaffen ellers spiser og drikker jeg stort sett normalt.
Men vi har jo og en liten en som bare spiser hjemmelaget middag så da må vi liksom lage litt ordentlig middag vær dag, ikke bare spise usunn junkfood.. [:)]

Drikker ikke brus, å kun te som er koffein fri..åsså holder jeg meg unna spekemat, ellers spiser jeg det meste:)

Back
Topp