Ang kort fødsel

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Dere som hadde kort fødsel med første ungen, var neste fødsel kortere?

Eg har fått beskjed om neste vil vere kortere enn første, som var på 6,5 time og dette stresse meg litt til tider, for eg har fått beskjed om å reise inn til KK så fort riene er regelmessige, det vil gå fort. Jordmora på HS som har sagt dette og hun jobber på KK.

nr 1 varte 14 timer fra første rie, nummer to 8 timer fra første rie. Nummer tre varte veca 3 timer fra det var skikkelig i gang, litt vanskelig med siste fødsel ettersom jeg hadde regelmessige maserier i tre uker og ikke het vet selv når det startet......[:o]

Uff, slike tråder må jeg føge opp.
Første fødsel 2,5time.....

Fare for at det går fortere da ja..[8D]

Min første var ikke rask(19timer) mens fødsel nr 2 brukte jeg 2 timer på, grunnen til at det tok så "lang" tid er for at vannet mitt aldri gikk..hadde full åpning når vi kom på sykehuset 30 min før ho kom..jm sa at om vannet gikk ville vi aldri kommet frem[8|]

Er du gravid?? [:)][:)]
hihi, fått ny ticker? :)

Det høyres normalt ut Fru, at den første varte i 14timer og så vart dem kortere. Ikkje lett å vite med den siste nei..

Og ja: Eg veit at folk er ulike, men vil berre vite korleis det var for dykk, om det er ein sammenheng eller ikkje. Så håper at mange kan svare meg.

Og nei: Eg er ikkje gravid enda[:)][:-]

første fødsel 1 time
andre fødsel 20 min

såå ja gikk rimelig fort ja [&:]

vi rakk å komme oss til sykehuset heldigvis [:)]

ORIGINAL: Svartengel

Eg har fått beskjed om neste vil vere kortere enn første, som var på 6,5 time og dette stresse meg litt til tider, for eg har fått beskjed om å reise inn til KK så fort riene er regelmessige, det vil gå fort. Jordmora på HS som har sagt dette og hun jobber på KK.

Har fått samme beskjed som deg om vi skal ha en til, min første fødsel var på 4,5 time.. Så det er vanlig at nr 2 går raskere, men finnes også de som det slår ut motsatt for !

Lilli: 20minutter frå første rie? Da rekker eg ikkje sjukehuset, om eg føde 20minutter etter første rie[&:][&:]

Nr.1 tok 6 timer fra første tegn til han var ute.
Nr.2 tok 52 min. fra vannet gikk og 47 min. fra riene begynte, til han kom ut.
Nr.3 tok 55 min. fra første tegn til han var ute.
Men vannet stod i veien for hodet til nr.3 slik at hadde vannet gått, så hadde det tatt enda kortere tid. Vannposen (blemma) hang nesten ut av høna mi da jeg kom på føden, for hodet hadde presset det ut. Er sååå glad for at vannet ikke gikk først.Bor jo 30 min. fra sykehuset[8|]

Her var begge fødslene omtrent like lange. Ca 6t fra første tegn, og 4t fra 4cm åpning [;)] Men andregangen ble jeg satt igang, så vet ikke om det har noe å si.

ja jeg har nok hatt ganske normal varighet på fødslene.
Ei venninne av meg hadde rask fødsel med nummer en. Ikke helt sikker på hvor rask den var, men nummer to kom på sofaen hjemme, ikke mange minuttene etter at hun våknet på morran med litt magevondt. Ambulansen som holder til 1,5 mil unna rakk ikke frem....Så hun fødte med mamman sin som Jm[:D]

ORIGINAL: Meister

Har fått samme beskjed som deg om vi skal ha en til, min første fødsel var på 4,5 time.. Så det er vanlig at nr 2 går raskere, men finnes også de som det slår ut motsatt for !

Ja er ikkje noko fasitsvar der, men bare tanken på at det vil gå fortere, er skummel. Eg syns ting gjekk alt fort fort sist, det var så sterke rier. Når jordmora kobla meg på hcg, sa hun OI og flytta meg ASAP på fødestue, uten å sjekke åpning.

Lilli: 20minutter frå første rie? Da rekker eg ikkje sjukehuset, om eg føde 20minutter etter første rie[&:][&:]

jeg hadde bare små murringer en time før fødselen og fikk første ordntlige rie 20 min før hun kom ja.
vi har 5 min fra sykehuset så gikk greit.

Babysyk`a[:D]

ORIGINAL: lillivanilli

jeg hadde bare små murringer of fikk vann avgang en time før fødselen og fikk første ordntlige rie 20 min før hun kom ja.
vi har 5 min fra sykehuset så gikk greit.

Mine har gått kjappare for kvar gang.

1. 14 timar, 12 dagar over termin
2. 7 timar, 14 dagar over termin
3. 3 timar, 2 dagar før termin
4. 30 min, 3 dagar etter termin

ORIGINAL: siljegulli

Babysyk`a[:D]

Meg?? NÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ [8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

nr.1 kjente de første smertene i 9tida, ankom sykehuset 12.30 og hadde da 4cm åpning og hun var ute kl.20..så min første tok 11timer fra jeg kjente noe, men bare 7,5time fra jeg ankom sykehuset.

med nr.2 merka jeg det første 21.30, ankom sykehus med 7cm åpning litt før 00.30 og hun var ute 02.24 så det tok altså 5timer fra første smerte til hun var ute...

nr.3 fikk jeg de første smertene i 10.30, ankom sykehuset kl12 med 7cm åpning og han var ute 13.30, så det tok 3timer fra jeg kjente første smerte...

med nr2 og nr.3 var det liksom ingen forvarsel, med nr.3 fikk jeg begynnende pressetrang hjemme[&:] og hadde full åpning en halv time etter at jeg ankom sykehuset... hadde nok godt fortere hvis de ikke hadde venta på at vannet skulle gå, de måtte ta det til slutt..

Back
Topp