ang kontroller..

chriz

Gift med forumet
jeg sitter å ser på ops, jeg er gravid. å der kommer det fram at siden de ikke har vært til kontroller ol kan det være no galt med barnet. jojo, så klart har man drukket alkohol evt muligens røyk. men mange røyker jo selv når de er gravid å det går jo som regel bra, dette har jo ikke noe med kontroller å gjøre!! dette har jo med det å vite om man er gravid å hvilke valg man tar.

Selv så det eneste jeg gjør forskjell på når jeg er gravid er at jeg ikke drikker alkohol. røyke gjør jeg uansett ikke. Når jeg er på kontroll sjekker legen hjertelyd, blodtrykk og sf-mål.. men selv når blodtrykket mitt har vært langt over eller under har jeg ikke blitt fulgt opp. når sf-målet mitt var langt under grensen, å jeg skulle hatt ul, så lar de det bare være, å sir det er sikkert ikke noe. når jeg har kommer inn med enorme magesmerter på sykehuset, da har de ikek giddet å undersøkt meg å sakt det er helt normalt. å blitt sendt hjem. dette har vært i to tilfelle, første så hadde jeg og 40 i feber og rier, dette var i uke 30. jeg var da alvorlig syk, å det sto i fare for babyen sitt liv når de først tok meg inn!! andre gangen hadde jeg streptokokk b bakterie, noe som er super farlig for babyen. men ness, de gadd ikke undersøke meg. tror jeg visst veldig godt forskjell på luft smerter, gangsperre og at det var noe med babyen! det tross alt nr 3.

jeg strevde og med at siste låg på lungene mine så jeg fikk ikke puste riktig å det endte ofte med at jeg svimte av. voknet på nettene hvor jeg ikke fikk puste å hev etter pusten rimelig lenge å nok en gang svimte jeg av pga mangel på co2.jeg fikk beskjed av lege om det ble verre måtte de sette meg i gang fordi det kunne bli alvorlig farlig for både meg å babyen. det ble jo bare verre og verre etterhvert som ho ble større, så jordmoren min og vakthavende jordmor på sykehuset ble enig i å sette meg i gang den dagen!!!!
når jeg kom ned som var ikke dette aktuelt!! om jeg så daua spillte de ikke noe rolle før det sto om babyen sitt liv.

vel til saken: hva er så viktig med kotroller??? føler det bare er tull!!!! for om de finner noe gale bortforklare de det bare!!! asso ut fra programmet høres det ut som barnet kan være alvrlig sykt fordi man ikke har gått til kontroll!!! gjør de noe spes borti usa som de ikke gjør her?

kjenner meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt.. var mye alvorlig syk i mitt forrige svangerskap.. var innlagt på sykehuset mange ganger. blei sjekka i huet og i ræuva (bokstavelig talt) følte at lege/jm passet på meg. fikk go oppfølging og hyppige kontroller der di sjekke om di negative verdiene steg eller sank.. ente tilslutt opp meg igangsetting (tok vannet).. og da var vannet mørkegrønt.. så godt di tok det.. fødsel var også litt over gjennomsnittet.. drama drama.. men både jeg og babyen blei overvåket hele veien..

De gjør ikke noe annerledes men poenget er vel at da kunne de fanga opp evt avvik og vitaminmangel osv?

De gjør ikke noe annerledes men poenget er vel at da kunne de fanga opp evt avvik og vitaminmangel osv?

ikke sant. men måten de sier det på/ framstiller det på får det til å virke som at det er super alvorlig at de ikke har gått til kontroll!!

kjenner meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt.. var mye alvorlig syk i mitt forrige svangerskap.. var innlagt på sykehuset mange ganger. blei sjekka i huet og i ræuva (bokstavelig talt) følte at lege/jm passet på meg. fikk go oppfølging og hyppige kontroller der di sjekke om di negative verdiene steg eller sank.. ente tilslutt opp meg igangsetting (tok vannet).. og da var vannet mørkegrønt.. så godt di tok det.. fødsel var også litt over gjennomsnittet.. drama drama.. men både jeg og babyen blei overvåket hele veien..

hvor er du fra?? godt de fulgte deg så godt opp da!!!!!! er jo slik ting skal være å man føler at kontroller er viktige!
jeg har virkelig flere ganger lurt på om det har vært vits i å gå til kontroll. for hvis om legen/ jm har reagert har jeg fint blitt avvist på sykehuset!!! jeg hadde og blødning etter fødselen med nr 2, fikk da beskjed om at no måtte jeg slutte å blø, for no hadde de ikke rent sengtøy mer. å det ble sakt på den måten at det var min feil! jeg er veldig glad jeg blir fulgt opp av et annet sykehus denne gangen!!!!

Har også hatt en enormt god oppfølging hver gang jeg har vært bekymret. Blitt tatt seriøst noe som betyr en verden! Du må ha vært ekstremt uheldig :s

Jeg føler jeg blir veldig godt fulgt opp, og jeg er veldig syk. Går til kontroller hos JM hver 3. uke og får målt at alt er bra med barnet. Går til ureolog og gynekolog for at de skal passe på min helse, og de tar meg seriøst.

ikke sant. men måten de sier det på/ framstiller det på får det til å virke som at det er super alvorlig at de ikke har gått til kontroll!!
Ja det virker litt sann :p Man kan jo lure litt da ja. For mht avvik er det jo ofte ikke mye å gjøre annet enn å se på utviklingen

Herregud for noen idioter du har vært borti da! Det er jo helt utrolig.. Strep kan jo drepe barnet, og slutt å blø?? Det er fritt sykehusvalg, kan du reise til et annet?,

hvor er du fra?? godt de fulgte deg så godt opp da!!!!!! er jo slik ting skal være å man føler at kontroller er viktige!
jeg har virkelig flere ganger lurt på om det har vært vits i å gå til kontroll. for hvis om legen/ jm har reagert har jeg fint blitt avvist på sykehuset!!! jeg hadde og blødning etter fødselen med nr 2, fikk da beskjed om at no måtte jeg slutte å blø, for no hadde de ikke rent sengtøy mer. å det ble sakt på den måten at det var min feil! jeg er veldig glad jeg blir fulgt opp av et annet sykehus denne gangen!!!!

er fra drammen :)

men som di andre jentene skriver.. trur du har hatt uflaks.. utrolig kjedeilg :/

Back
Topp