ang kontroller..

chriz

Gift med forumet
jeg sitter å ser på ops, jeg er gravid. å der kommer det fram at siden de ikke har vært til kontroller ol kan det være no galt med barnet. jojo, så klart har man drukket alkohol evt muligens røyk. men mange røyker jo selv når de er gravid å det går jo som regel bra, dette har jo ikke noe med kontroller å gjøre!! dette har jo med det å vite om man er gravid å hvilke valg man tar.

Selv så det eneste jeg gjør forskjell på når jeg er gravid er at jeg ikke drikker alkohol. røyke gjør jeg uansett ikke. Når jeg er på kontroll sjekker legen hjertelyd, blodtrykk og sf-mål.. men selv når blodtrykket mitt har vært langt over eller under har jeg ikke blitt fulgt opp. når sf-målet mitt var langt under grensen, å jeg skulle hatt ul, så lar de det bare være, å sir det er sikkert ikke noe. når jeg har kommer inn med enorme magesmerter på sykehuset, da har de ikek giddet å undersøkt meg å sakt det er helt normalt. å blitt sendt hjem. dette har vært i to tilfelle, første så hadde jeg og 40 i feber og rier, dette var i uke 30. jeg var da alvorlig syk, å det sto i fare for babyen sitt liv når de først tok meg inn!! andre gangen hadde jeg streptokokk b bakterie, noe som er super farlig for babyen. men ness, de gadd ikke undersøke meg. tror jeg visst veldig godt forskjell på luft smerter, gangsperre og at det var noe med babyen! det tross alt nr 3.

jeg strevde og med at siste låg på lungene mine så jeg fikk ikke puste riktig å det endte ofte med at jeg svimte av. voknet på nettene hvor jeg ikke fikk puste å hev etter pusten rimelig lenge å nok en gang svimte jeg av pga mangel på co2.jeg fikk beskjed av lege om det ble verre måtte de sette meg i gang fordi det kunne bli alvorlig farlig for både meg å babyen. det ble jo bare verre og verre etterhvert som ho ble større, så jordmoren min og vakthavende jordmor på sykehuset ble enig i å sette meg i gang den dagen!!!!