Ang kontrakt ved salg/kjøp av bruktbil fra privatperson *lang*

Spøkelseskladden

Forelsket i forumet
Jeg har nettopp solgt en bil, på privatmarkedet. De som kjøpte betalte ned hele lånet mitt, pluss at de satte over en del penger på min konto. Vi skrev under på eierskiftepapiret/vognkortet, del 2, så bilen er juridisk sett deres nå. I farten glemte vi helt å skrive kontrakt på salget, altså at bilen selges som den er.

Det jeg lurer på er: Kan de som kjøpte bilen komme tilbake til meg og kreve meg for noe som helst dersom noe skulle ryke på bilen? Vi snakket en del sammen når de prøvekjørte den, men det blir jo bare ord mot ord... Det er ingen feil på bilen som jeg vet om, og den har nettopp vært inne på EU-kontroll, de få feilene som var ble utbedret med en gang, så bilen er godkjent. I tillegg har bilen også nettopp vært inne på full sjekk, for å undersøke de tingene som ikke blir sjekket på EU-kontroll. Noen som vet? Jeg er kjemperedd for at de nå kan komme tilbake og kreve at jeg skal betale for reperasjoner dersom noe skulle gå galt...

Det er vel ikke "lov" å selge biler "som de er" lengre, er det det da?

Viss det er grove feil/ mangler på bilen som blir oppdaget innen rimelig tid, og som selger BURDE ha visst om, så kan de i teorien det ja. Kontrakt er VIKTIG ved kjøp og salg av bruktbil [:)]

Kan du ikke bare ta kontakt med dem nå i ettertid og spørre om dere kan fylle ut en slik standard salgskontrakt? 

De resite ganske langt for å kjøpe bilen, så det kan bli litt vanskelig. Men skal absolutt sende en meldig å høre!

En ting til jeg kom på nå, i annonsen står det "Bilen selges "som den er"" Vil det ha noe som helst å si? Da er det jo opplyst at den selges som den er, men jeg har ikke deres underskrift på det... Tviler egentlig på at det vil skje noe, er en utrolig god bil som har blitt tatt veldig godt vare på! Men man kan jo aldri vite!

*irritert på meg selv for at jeg glemte noe så viktig som kontrakt!!!!*

Det er jo bare å ta kontakt med de? om de bor langt unna så kan jo kontraktene sendes i posten.

[:)]

Back
Topp