ang koking av vann i vannkoker.. *link*

så lenge det har kokt opp skal normalt bakteriene dø ut.
men det lønner seg alltid og la det koke ferdig[:D]

bare husker bakterieutbruddet som var i oslo før jul, og da ble det presisert at å koke vannet i vannkoker absolutt IKKE holdt for å drepe de bakteriene [;)]
Vannet skulle koke 7-8 minutter, og det gjør IKKE en vannkoker..

Ja, dere husker det i Oslo, men er det noen som husker at det var et mye mer langvarig og omfattende og sykdomsfremkallende utbrudd i Bergen et par år tidligere, hvor mange faktsik fortsatt er syke? Det handlet dog om parasitter, ikke bakterier, men i slike tilfeller er ikke "kokt vann, kokt vann", da må det koke lenger.

Normalt, "friskt" vann er vel kokt godt nok så lenge vannkokeren får "koke seg ferdig", men om det er greit nok til babymat aner jeg ikke, for hva som er kravet til babymat vet jeg faktsik ikke, siden jeg enda ikke har noen baby.

Fra den foss koker til den slår seg av tar det bare par sekunder, men de sier at bare det når en viss temperatur (som det gjør ved koking) så dør bakteriene [:D]

Vannet vårt i Norge er vel så bra så det skal vel ikke være noe problem [:D]

ORIGINAL: Rebecca85

Fra den foss koker til den slår seg av tar det bare par sekunder, men de sier at bare det når en viss temperatur (som det gjør ved koking) så dør bakteriene [:D]

Vannet vårt i Norge er vel så bra så det skal vel ikke være noe problem [:D]

Tror vi ja.. [;)]

Vannet vårt i Norge er vel så bra så det skal vel ikke være noe problem

nei det er nok ikke helt rett. er titt og ofte på nyhetene om at man må koke vannet rundt om kring i landet.
søren at jeg ikke husker adressen til en link der man får se med undervannskamera av ett norskt drikkevann. kvalmeste jeg har sett. og jeg har ikke drukket springvann siden det for å si det sån.

dette finner du i amerikansk drikkevann.. [;)]
http://www.aftenposten.no/helse/article2305037.ece

Vi hadde en kar fra mattilsynet på besøk på skolen for ikke så lenge siden.
Han sa at når vannet var begynt å koke så var bakteriene døde.
Det spilte ingen rolle hvor mange minutter det står å koker så lenge vannet har nått kokepunktet.
Det gjør det jo i vannkokeren og han sa også at vannkokere drepte på samme måte som å koke i kasserolle.

Jeg følte jeg måtte koke vannet i kjele[:)][&:] men vet jo at vi også her har ganske rent vann...

Back
Topp