Ang. koking av flasker

Værinne74

Glad i forumet
Jeg vasker flaskene med salo og koker dem etterpå. Men, så leste jeg et sted at koking av flasker var viktig bare de første leveukene... Jeg føløer likevel for å fortsette med kokinga. Koker dere også enda? Hadde jo vært enklere uten...

jeg koker bare flaskene 2-3 ganger i uken no.... var hs som sa til meg at det ikke var nødvendig å koke hver dag lengre

Vasker i zalo og koker hver gang jeg også ennå. Må likevel koke pumpeutstyret[:)]

ORIGINAL: TinkaNussi

jeg koker ennå. trodde det var vanlig jeg.

Caroline er jo 1 mnd eldre enn babisen din da..., men det hs sa til oss på barselgruppen var at når de var ca 2 mnd så trengte vi ikke å koke flaskene mer enn 1 gang i uka, men smokken måtte vi koke litt oftere.
Jeg koker smokkene (til flaska( annenhver dag, men flaskene koker jeg 2-3 ganger i uken.
Men vasker de jo for hånd i varmt bann og zalo opp til flere ganger om dagen[;)]

Var en forusetning at man har god vannkvalitet[:)]

ORIGINAL: ainakor79

Caroline er jo 1 mnd eldre enn babisen din da..., men det hs sa til oss på barselgruppen var at når de var ca 2 mnd så trengte vi ikke å koke flaskene mer enn 1 gang i uka, men smokken måtte vi koke litt oftere.
Jeg koker smokkene (til flaska( annenhver dag, men flaskene koker jeg 2-3 ganger i uken.
Men vasker de jo for hånd i varmt bann og zalo opp til flere ganger om dagen[;)]

Vi har fått beskjed om å koke dem, og vannet skal kokes til de er hvertfall 6 mnd[8|] Jeg koker hvertfall noen måneder til. . .

ORIGINAL: Sebastians`mamma

ORIGINAL: ainakor79

Vi har fått beskjed om å koke dem, og vannet skal kokes til de er hvertfall 6 mnd[8|] Jeg koker hvertfall noen måneder til. . .

hmmm er vist veldig forskjellig praksis....[8|] hs her sa jo også at vi trengte ikke koke vannet når vi skulle lage mme heller, om den skulle gies med en gang.... men det gjør jeg uansett.
De ( er 3 hs her) mente at det var så god vannkvalitet her at vi kunne bare varme i mickroen... men jeg koker bestandig det vannen da

Men gud som jeg gleder meg til å slippe[:)]

Når jeg en sjelden gang gir av flaske vasker jeg bare i zalo og skyller godt i kaldt vann etter¨på så de ikke skal stå lunkne og gro bakterier viss jeg skal bruke flaska igjen snart. viss ikke jeg vet om den skal brukes, koker jeg. Pumpa bytter jeg bare den silikon-delen viss jeg skal pumpe mer samme dag, og setter i kjøleskapet så bakterieveksten skal hemmes.

Vasker og koker hver gang her enda! [:)] (men har så mange flasker at det holder med en gang i døgnet heldigvis!)

Setter flaskene i oppvaskmaskinen, eller vasker godt med zalo og skyller hvis jeg skal bruke flaska like etter.. Koker smokker og tuter ca en - to ganger i uka.. Har gått kjempebra så langt, så jeg fortsetter slik..[:)]

JEG TAR FLASKENE I VANNKOKEREN....

Tydelig at de ulike hs'ene har ulike meninger om dette. Tror jeg fortsetter med koking av begge deler enda jeg også, men slutter nok med koking av flasker hver dag om ikke så altfor lenge:)

Jag kokar flaskorna ca 1 gång om dagen... annars tvättar jag dem mellan gångerna väl i hett vatten ell diskmaskin..

Vi har også fått beskjed om at de kan vaskes i maskinen, men vi velger å vaske de i zalo først for å få vekk fettbelegget på innsiden, for så å koke de i stor kjele i noen minutter. Har så mange flasker at det blir ikke til at vi koker dem mer enn en gang i døgnet. Og da tar vi smokkene i samme slengen. Helt greit syns nå jeg i grunn [:)]

Der sier du noe.. flaskesterilisator - skal sjekkes ut! Den store kjelen, ja... [;)]

ORIGINAL: BollaPinnsvin79

jeg har kjøpt flaskesterilisator som jeg putter i mikroen. Helt genial synes jeg. Fyller på 200 ml vann og vips, så er alt sterilisert. Verdt hver krone synes jeg for nå slipper jeg den store kjelen hele tiden (som jeg hele tiden glemte og som sto og kokte og kokte og kokte og kokte[:D]....)

Samme her. Samler opp det som skal kokes og inn i microen i 7min eller noe sånt...

Har ikke beggynt med erstatnig enda,men kommer til å koke vannet der.. Setter på vannkokeren om morran,vannet som er på er jo kokt og avkjølt så det kan brukes flere ganger.

Back
Topp