ang klær

2008/2013/2014

Glad i forumet
Dere som har jenter, kunne dere ha kledd de i "gutteklær"??
Altså ikke sånn som er typisk gutt som feks skjorte å dress ol, men feks svart treningsbukse med bil eller spiderman ol på, eller annet i gutteavd??

Handler mye til jenta mi på gutteavdelingen jeg. Pysjene hennes f.eks er bare guttepysjer. Politi, sjørøver osv. 
Også mange fine gensere jeg har kjøpt på gutteavdelingen til henne. Nå f.eks er favoritten en genser med Super Mario på. Jeg handler vel 30% av klærne hennes på gutteavdelingen. Også fordi jeg synes de har bedre fasonger, iallefall på H&M. Der er faktisk jenteklærne innsvingt fra str 86 og oppover, noe jeg føler er helt tullete. 
Dessuten er jenta mi litt typisk guttejente, elsker dinosauruser bl.a. 
Så, hvorfor ikke? 

syns ikke det er noe galt i å gjøre det i blant.... men om jeg får en jente kommer jeg sikkert til å kle ho i bare rosa fordi jeg syns det er fint :P

Jaaa?

Jenta mi har vært igjennom en Lynetperiode, og da skulle det være lynet på ALT.. Twisten var jo at hun helst ville ha KJOLE med Lynet på.. Det var en utfordring, men vi klarte det også:D

Ja, absolutt.

Foreløpig har jeg stort sett handlet jenteklær til snuppa, men når hun etter hvert har egne meninger om hva hun vil ha på skal hun selvfølgelig få klær fra gutteavdelingen hvis hun vil det  

Ja, det får være opp til henne det. Akkurat nå er hun VELDIG jente, og skulle helst gått i kjole 24/7.

Ikke typisk gutteklær nei, med spiderman og biler på, med mindre hun faktisk spør om det selv.
Men har ei veldig jente jente i hus, som elsker rosa og lilla og prinsesseting, så da får hun velge selv.
Derimot bruker hun mye av det nøytrale guttetøyet etter storebror, lyseblå bodyer, og bukser han hadde når han var liten. Men ikke noe med trykk på. Og det kombinseres så klart med rosa og lilla og sånn.

Har de mario henser på hm ????????????

Labambie skrev:
Handler mye til jenta mi på gutteavdelingen jeg. Pysjene hennes f.eks er bare guttepysjer. Politi, sjørøver osv. 
Også mange fine gensere jeg har kjøpt på gutteavdelingen til henne. Nå f.eks er favoritten en genser med Super Mario på. Jeg handler vel 30% av klærne hennes på gutteavdelingen. Også fordi jeg synes de har bedre fasonger, iallefall på H&M. Der er faktisk jenteklærne innsvingt fra str 86 og oppover, noe jeg føler er helt tullete. 
Dessuten er jenta mi litt typisk guttejente, elsker dinosauruser bl.a. 
Så, hvorfor ikke? 

Nei, ser ikke helt vitsen i det. Ho er jo jente så. Intr hennes er mest det som er typisk jenter også. Om ho ikke føler seg som jente senere og vil gå med gutteklær, så får ho all støtte av meg da. Dessuten så får jeg nesten ikke på ho bukser, ho vil helst ha kjole. Kler ho helst i det også siden det virker mest behagelig.

gruer meg til nadde vil ha spiderman jeg. Jeg HATER spiderman!

Ja, noe!
I natt sov minsta med en blå pysj med masse fly på:P
Ho elsker biler, lynet mcqueen osv.
Ho eldste går bare med jenteklær, men det er fordi ho BARE skal ha rosa..
Sta jente!

Jeg har kledd jenta mi i begge deler. Blå joggebukse og blå ulltrøye f.eks.
Etter hun begynte på skolen er bare kjole som gjelder omtrent! Nå har hun blitt så stor at hun kan velge selv ;) Gikk en periode men nå er det stopp.
Valgte å gjøre det sånn fordi hun har en lillebror. Lettere å kle opp jenter i litt guttetøy, enn å kle opp gutten i rosa hello kitty f.eks :P

jeg liker hverken typiske gutte eller jenteklær. hadde ikke kledd jenta mi i spiderman men heller ikke som ballerinaprinsesse. men det er vel heller fordi jeg ikke liker superhelter/prinsesse-greia. men jeg synes motiver som bil, dinosaur, kattepus, fly, bamser og sånn er unisex, selv om noen synes kattepus er jente og bil er gutt.

jenta mi er jo også ganske jentete. MEN noen ganger snur hun heeeelt om og skal være KUL jente. Og hun springer ofte inn i gutteavdelingen å slår seg helt vrang dersom hun ikke får de klærne hun vil.

MalinDalin skrev:
gruer meg til nadde vil ha spiderman jeg. Jeg HATER spiderman!

Enig! Og superman, batman og alle disse såkalte heltene

Åja, jenta mi digger spaiderman og cars :) 0 problem med det.Så det blir fint for lillebror som arver. Værre om lillebror vil ha rosa prinsesse joggedress eller noe, ville ikke sendt han ut i det nei.

Nå kan jo jenter kle jente og gutteting, mens for gutter blir det omvendt. Ikke kledelig med Prinsesse på en guttunge. Men en bil på en jente, blir jo tøft eller bare helt ok.Man kan i allefall gå ut offentlig uten at noen snur seg etter ungen :p

Ja, fordi dattera min er veeeldig opptatt av Lynet McQueen. Og dette finnes uheldigvis bare i gutteavdelingen. Ellers er hun også begeistret for kaptein sabeltann og spiderman.

Når Mathea var liten hadde hu mye klær med grønt, blått og gult, men nå som hu har blitt større vil hun helst ha rosa og litt lilla. Hun vil helst være prinsesse døgnet rundtPå mandag fikk hun selv velge sengetøy. Blei til prinsesse sengetøy.. Of courseNå for tia er det Prinsesser som hu er veldig opptatt av, ellers har det vært Hello kitty!

Back
Topp