Ang Kiss/Kidd

Madoc

Gift med forumet
Jeg mistenker at min sønn hadde Kiss 2 syndrom da han var liten (tatt med vakum, 3 mndrs kollikk, bakovervendt c-bue -leie, sen motorisk utvikling og vansker med å løfte hodet i mageleie) Nå er det jo omstridt her i norge om det finnes noe slik syndrom og om alle disse plagene kan tilskrives en forskyvning i de øverste nakkevirvlene... Men siden det var så mange symptomer som stemte med min sønn - er det veldig lett å tro det kan være noe i det...[8|]

Noen som vet om det har noe for seg å oppsøke Manuellterapeut eller Kiropraktor når barnet nå er nesten 3 år gammelt og ikke virker plaget - kanskje litt klønete fysisk, men velfungerende på alle måter...?

ORIGINAL: Søteste Trikken

Noen som vet om det har noe for seg å oppsøke Manuellterapeut eller Kiropraktor når barnet nå er nesten 3 år gammelt og ikke virker plaget - kanskje litt klønete fysisk, men velfungerende på alle måter...?

jeg kan ikke noe om det, men ville bare si, fantastisk bra setning

ORIGINAL: trailer trash

jeg kan ikke noe om det, men ville bare si, fantastisk bra setning

Takker og bukker[;)] Men man kan fungere bra selv om man snubler litt lett når man går...

Jeg mistenker at min sønn hadde Kiss 2 syndrom da han var liten (tatt med vakum, 3 mndrs kollikk, bakovervendt c-bue -leie, sen motorisk utvikling og vansker med å løfte hodet i mageleie) Nå er det jo omstridt her i norge om det finnes noe slik syndrom og om alle disse plagene kan tilskrives en forskyvning i de øverste nakkevirvlene... Men siden det var så mange symptomer som stemte med min sønn - er det veldig lett å tro det kan være noe i det...[8|]

Min sønn har/Hadde KISS, dro på behandling hos Manuell terapaut som var spesialisert på dette med barn,men om din sønn har dette ville jeg ha bestilt meg time, for om de går med dette forlenge så heter det jo KIDD. Bedre og sjekke en gang for mye enn for lite[;)]

jeg ville tatt kontakt.vi er blitt henvist fra helsestasjonen så vi venter på behandling på jegnta vår.hun plages litt da.ganske slapp i ene sia å vondt når hun beveger seg feil.hun er  2 1/2 mnd.en sambo jobber med begynte med behandling nå på sønnen sin som er 6.han har fått andre skader og plager som følger av at det ble tatt for seint

Ja det skader vel ikke å sjekke... Eller iallefall ta en telefon.

Skulle ønske jeg hadde informasjon om dette da han var nyfødt, men det er jo ingen diagnose her i landet enda iallefall, så ingen som henviste meg videre iallefall...[8|]

det er en diagnose ja.de stiller den her i allefall.finnes flere i trøndelag og oslo som stiller diagnosen og som har det som spesialfelt

ORIGINAL: Bdancer

har ei venninne som har skeivheter i rygg og nakke enda nå i voksen alder. det ble ikke oppdaget når hun var lita og hun var snublefot og klønete og litt "vinglete" motorisk. Tror absolutt man kan gjøre noe uansett alder - jo tidligere jo bedre. Men tre år er jo tidligere enn i voksen alder.

Er dette noe hun har vært hele tiden eller nå i det siste? Barn akn gjerne være litt motorisk klønete i perioder de plutselig vokser fort...

Han har vært sen i den motoriske utviklingen - som baby aldri likt å ligge på magen og vanskelig å holde hodet, krabbet ikke før han var 1 år, og gikk rundt 15 måneder. Snubler ofte og gjerne på flatt underlag, sen med å klatre på stoler og bord osv...

Men han er veldig aktiv og reiser seg opp og løper videre, faren var litt sånn da han var liten også så jeg har egentlig gitt han skylden[:D][:D][:D] Og så har han en lillebror som var veldig rask i den motoriske utviklingen - så kanskje det også gjør at jeg reagerer litt mer...

Ta kontakt med en manuell terapaut. KIDD kan komme veldig fram når barnet begynner på skolen i form av generelle lærevansker og umoden motorikk. Har selv et tantebarn på snart 6 år som skal til manuell terapaut pga mistanke om KIDD,

ORIGINAL: løve78

Ta kontakt med en manuell terapaut. KIDD kan komme veldig fram når barnet begynner på skolen i form av generelle lærevansker og umoden motorikk. Har selv et tantebarn på snart 6 år som skal til manuell terapaut pga mistanke om KIDD,

Jeg kommer til å ta kontakt med en manuellterapeut ja. Det eneste punktet som viker fra min selvpåsatte diagnose er at han var veldig tidlig i språkutviklingen, snakket i setninger da han var 1,5 år - (bedre enn hva som er normalt for en 2 åring iflg helsesøster), lærer utrolig raskt og er veldig oppmerksom og får med seg alt som skjer rundt seg...

Men om han kan få bedre motorisk utvikling av såpass enkel behandling, vil jeg ikke la det være uprøvd... Høres så merkelig ut for meg å si, for han er jo ikke unormal i fysikken for å si det sånn - er jo mange barn som er litt klossete og trege til å gå, men bare siden han hadde så mange symptomer når han var nyfødt... Er litt redd for å sykeliggjøre et perfekt friskt barn også[8|]

Står om dette i Foreldre og Barn nå, de har behandlet barn opptil 9 år mener jeg å huske[;)]

ORIGINAL: løve78

Jeg kommer til å ta kontakt med en manuellterapeut ja. Det eneste punktet som viker fra min selvpåsatte diagnose er at han var veldig tidlig i språkutviklingen, snakket i setninger da han var 1,5 år - (bedre enn hva som er normalt for en 2 åring iflg helsesøster), lærer utrolig raskt og er veldig oppmerksom og får med seg alt som skjer rundt seg...

Men om han kan få bedre motorisk utvikling av såpass enkel behandling, vil jeg ikke la det være uprøvd... Høres så merkelig ut for meg å si, for han er jo ikke unormal i fysikken for å si det sånn - er jo mange barn som er litt klossete og trege til å gå, men bare siden han hadde så mange symptomer når han var nyfødt... Er litt redd for å sykeliggjøre et perfekt friskt barn også[8|]

alle mine tre har fått behandling for KISS, og aurora var vel en unge sånn som du beskriver at sønnen din er. Det trenger jo ikke være noe, men i og med det kan få store følger for ham med tanke på skolestart er det lurt å ta en sjekk. Er nok mange med diagnosen generelle lærevansker som kunne hatt det bedre på skolen om det hadde vært fokus på dette tidligere!! Lykke til[:)]

Back
Topp