Ang. keisersnitt

nettemor

Forumet er livet
Dere som har tatt keisersnitt, jeg lurer på hva slags bedøvelse som er vanlig å få?

Er det sånn at hvis det av en eller annen grunn må gjennomføres hastesnitt, må man alltid i narkose da?

Jeg har en sinnsyk skrekk for akkurat dette, og det skjer jo av ulike grunner noen ganger at det må et hastesnitt til...

ORIGINAL: nitalita

epudural

må føye til at jeg har ikke hatt keisersnitt da....men vet at dem bruker det værtfall..[;)]

Jeg fikk spinal bedøvelse og en "shot" av noe slag som gjørde meg helt salig.

Jeg har og tenkt på det... Er jo greit for de som alt har epidural, men jeg har ikke tenkt å ha det hvis jeg kan slippe... Og blir det hastesnitt så rekker de ikke sette det.... Og narkose vil ikke jeg ha heller! Var faktisk noe av det jeg skulle prate med jordmor om i mårra[:)] Godt du spør, så kansje jeg blir klokere også[;)]

jeg hadde hastekeisersnitt, og jeg ble lagt i full narkose.
tror nok at det er det som er vanligst.. keisersnitt som er planlagt eller ikke er noe hast med får man epudral.

jeg fikk spinal selv om det var haste-snitt. Dvs jeg var våken hele tiden. Da kjenner du alt de gjør, men de bedøver smertenerven, så du ikke kjenner smerte da.

Uff jeg er SÅ redd for at det skal bli hastesnitt, det er jo ikke noe grunn for at jeg egentlig tror det blir det, men det kan jo skje av en eller annen grunn det skjer jo mange, og jeg er livredd for å bli lagt i narkose, liker ikke miste kontrollen liksom...

Tar det lang tid fra man blir lagt i narkose til man våkner igjen?

Ei venninne av mæ måtte ta akutt keisersnitt pga svangerskapsforgiftning, og da ville de gi ho bære epidural, men d nekta ho! Ho sa rett og slett fra om at ho ikkje ønska å "være til stede" under KS, og da fikk ho full narkose.

Så langt det lar seg gjøre utføres hastekeisersnitt med epiduralbedøvelse, men der det er fare for mors eller barnets liv gis det full narkose. De rangerer hastekeisersnittene, tror 1 betyr narkose og snittet må utføres umiddelbart, mens 2 da kan det gis epidural. Ta dette litt med en klype salt da det er lenge siden jeg har jobbet med dette.. Men tror du kan trøste deg med at det er sjelden det blir utført i narkose, og om det gjøres så er det livsnødvendig! [;)]

Jeg fikk spinalbedøvelse og var våken hele tiden..

Takk for svar alle sammen, det hjelper litt dette[:)]

Back
Topp