ang katter

MorTilVesla

Blir kjent med forumet
er det normalt at mormoren stjeler kattungene? og legger seg i kassa med ungen sin og kattungene?

Var borte i dette hos svigerfar engang ja...
Mora var ung og "dum", og bestemor adopterte ungene

ja det kan skje. har hørt om det med katter og hunder. tispa til besteforeldra mine tok til seg en kattunge fordi mamman forsvant og bikkja fikk melk og hun vasket den.

det er ikke alle som er egnet til å være foreldre, verken hos dyr eller folk. men se litt etter for om hun kidnapper dem så bør hun holdes borte så mor får fred med kattungene sine.

jeg hadde ei rotte hue som ikke ville ha noen av ungene sine, hun godtok at den andre rotta som hadde 11 større barn (2uker gamle) tok til seg 13 nyefødte unger.hun bare gikk inn i kassa til hun andre og tok dem alle sammen. jeg fant fort ut at det var slik de ville ha det. enda hun hadde hvert mor til flere før og hun ble mor til flere etterpå. så det var bare et engangstilfelle. kanskje hun var sliten eller ikke vell. så det kan helt klart skje hos andre arter også.

Jupp, det er like normalt at de gjør det, som at de ikkje gjør det... Noen hunnkatter synes det er veldig spennende med andre sine bebber, mens andre hunnkatter kan mislike andre sine bebber...
Men det er viktig å passe på at de ikke blir stjelt fra moren sin, de trenger jo pupp ganske ofte ;)

Back
Topp