ang jobb og innsettinge for dere som bor...

Ida82

Forumet er livet
et stykke unna fertilitetsklinikken dere får behandlinga av.. sykmelder dere dere, for så å reise dit (la oss si det er godt over 2 timer til klinikken) og er der til modningstiden/uttak/innsetting er over (på meg så tok det 2,5 uker fra første sprøytedag til uttak) ? eller blir dere undersøkt av gynekolog på hjemstedet for så å reise til klinikken uttak og innsetting skjer..?? Bare lurer[;)]

eg bor i bergen og hadde forsøkene min ei haugesund, når eg var på uttak og innsetting så fikk eg sykemelding av de, for da bodde vi på hotell der nede, + at eg fikk for to dager til på første forsøket. på andre forsøket sykemeldte legen min meg i to mnd, for han ville eg skulle ta livet helt med ro, han mente det var best[:)]

ellers på ul kontroll av eggene mine brukte eg en gynekolog her som klinikken har kontakt med[:)]

Tusen takk for svar[:)] Er så glad på dine vegne at dere venter et lite nurk[:)]

Jeg bor 2 timer unna sykehuset, men hadde alle kontroller og hele pakka der. Men jeg gikk til legen min og fikk sykemelding i 14 dager i forbindelse med uttak og innsett, dels fordi jeg ville slappe helt av i den perioden og dels pga jeg ville slippe å måtte flere ganger på jobb og si at jeg skulle til byen.

Legen var helt enig i at jeg skulle ha sykemelding[:)]

vi hører til hausken det er vel 4 timer med bil ca.. men når jeg skal på ul for å sjekke egga mine så blir det her i byen 45min med bil for å sjekke de.. hausken har kontakt med gynokologer rundt i landet og slikt siden de har jo pasienter fra hele norden kansje noen fra europa oxo?

jeg jobber hele sprøyte perioden, å¨uttakene det blir vel permisjon uten lønn å så blir det vel kansje sykemld litt etterpå... men det vet jeg jo ikke ettersom jeg ikke vet åssen formen blir etterpå...

Jeg bor et godt stykke unna klinikken, og i mitt tilfelle måtte jeg være i Tromsø fra første UL av eggene og til innsetting. Dette ble billigere for NAV enn å sende meg frem og tilbake med fly (i tillegg til at flytilbudet her kan være ganske usikkert med MANGE kanselleringer).

Mannen fikk ikke dekket mer enn ei natt på hotell (fra dagen før uttak til uttaksdagen), så ble jo endel alene. Heldigvis har de i Tromsø et tilbud hvor man kan treffe andre jenter i samme situasjon, så under de nesten 2 ukene jeg var i Tromsø ble jeg kjent med Gjørdis her inne.

Glemte å skrive at jeg bare sa ifra på jobb at jeg skulle til Tromsø på sykehuset (jobben var informert om forsøket), og at jeg nok ble borte i to uker. Da jeg hadde satt inn eggene skrev legen på klinikken ut sykmelding til emg for de dagene jeg hadde vært i Tromsø.

heia[:)]for oss tar det 4 timer og kjøre til haugesund, var på ul her hjemme. reiste opp kvelden før uttak, overnattet i haugesund til samme dagen som vi satte inn. fikk sykemelding av klinikken 4 dager. på 2 forsøket var jeg sykemeld i 3 uker, men det ordna fastlegen.

Back
Topp