ang jobb i butikk

sydama

Glad i forumet
jeg vil gjerne få prøvd meg å jobbe i butikk., men ingen vil jo gi jobb til noen som ikke har jobbet i butikk før. så hva bør jeg si eller skrive på cv som får de til å kanskje vil gi meg en sjanse. har jobbet med produksjon, renhold, litt sekretær. det er min arbeidsærfaring. men vil gjerne skifte beite å prøve meg i butikk. kanskje i klæsbutikk engang, men for nå vil jeg prøve meg i matbutikk. hva bør jeg gjøre for å selg meg på best mulig måte når man ikke har erfaring.

Hos oss ansette de folk som ikkje har jobbd i butikk før. D sitte til og med ungdommar under 18 år i kassane. Får selvfølgelig ikkje selga øl og røyk[:)]

Selg deg selv med at du dette er en jobb du virkelig ønsker deg. At du lærer raskt og at du er pålitelig, effektiv og flink kundebehandler. Positiv søknad hjelper masse når du ikke har erfaring fra samme type jobb som du søker. Og trekk fram de tingene fra jobbene du allerede har hatt, som er en fordel for den jobben du vil begynne i nå.

hæ? vil ikke ansette noen som ikke har jobbet i butikk før? Butikk er vel et av de minst "kresne" arbeidsplassene som finnes. Hadde heller ingen butikkerfaring (eller jobberfaring) når jeg ble ansatt. 

Det er desverre stor mangel på kvalifiserte folk i bransjen, så om du er voksen, pålitelig, blid og utadvent holder ofte det. Og om du har lite fravær å vise til i tidligere jobber og villig til å jobbe litt kveld/helger i tillegg er du så og si garantert jobb[:D]

beste tipset uansett jobb: gå inn der du vil jobbe og lever søknad til sjefen personlig. da får de sett deg og glemmer ikke søknaden så lett

lykke til! går fin fint å få jobb i butikk selv om en ikke har erfaring.

Butikken jeg jobber i tar inn folk på tiltak fra nav, som er totalt håpløse. Det er bortimot gratis arbeidskraft tror jeg. Så vår butikksjef er ikke kresen [8D] Han har tilogmed ansatt ei av de som var på tiltak [&:]

Men om du skriver at du lærer fort, er positiv og flink med kundebehandling så tror jeg du kommer langt!

ORIGINAL: Azoria

hæ? vil ikke ansette noen som ikke har jobbet i butikk før? Butikk er vel et av de minst "kresne" arbeidsplassene som finnes. Hadde heller ingen butikkerfaring (eller jobberfaring) når jeg ble ansatt. 

ja, jeg synes det er merkelig. men jeg har fått hørt det mange plasser.

ok. tusen takk for svar. jeg skal skrive nå cv levere rundt i morgen tenkte jeg .

altså, jeg ansetter helst folk med erfaring fra salg eller kundebehandlig. eller de som har erfaring med varene vi har (interiør) men jeg går også veldig på personen. om det er rett person i forhold til teamet vårt og om de utstråler rett holdning.
jeg ville søkt jobb i butikker som selger produkter som intereserer deg, ikke kun gått for matbutikker. om du elsker klærne i en spesiell butikk er det lett å se at du er ivrig og liker butikken. jeg liker de søkerne som kommer og bare digger varene våre og begynner å spørre om nyheter osv. da skjønner jeg at de vil like seg her og at de er interesert i det vi jobber med.

Skal nok ikke være vanskelig å få seg jobb i butikk.. Men er sant som folk sier, mange ansetter tenåringer, vet ikke hvorfor, kanskje fordi de har mer "fritid" enn voksne med barn og slikt?

Jeg fikk min første butikkjobb ved å bare spøre om de trengte hjelp.. Vips så hadde jeg fast onsdag og annenhver helg[:)]

Og hvis du har coop-butikker der du bor er det interne utlysninger. Dvs bare de i coop får vite om ledige stillinger i andre butikker, da kan man fort få noen prosenter fast/vikar[:)]

ORIGINAL: pandalise

Skal nok ikke være vanskelig å få seg jobb i butikk.. Men er sant som folk sier, mange ansetter tenåringer, vet ikke hvorfor, kanskje fordi de har mer "fritid" enn voksne med barn og slikt?

Jeg fikk min første butikkjobb ved å bare spøre om de trengte hjelp.. Vips så hadde jeg fast onsdag og annenhver helg[:)]

de er billigere i drift [;)] også er det lett å få dem til å jobbe i juli når alle med familie vil ha ferie

ORIGINAL: dommett

ORIGINAL: pandalise

de er billigere i drift [;)] også er det lett å få dem til å jobbe i juli når alle med familie vil ha ferie

Ja, de klager sikkert ikke like mye som de gamle gjør heller [8D] Hos oss klager de eldre damene, og de nekter å sitte i kassa.. vi "ungdommer" må gjøre det[:'(]

ORIGINAL: Trude Ellerei

ORIGINAL: Azoria

Jeg trodde det selv... Men det var før jeg ble hjemmeværende husmor.
Nå vil ingen ta i meg med en ildtang engang. Enda jeg har kjempelang erfaring med butikkyrket og elsker den slags jobb, så er det ikke lenger mulig for meg - fordi de aller helst ansetter tenåringer eller via bekjente.
Jeg er som mange vet, ingen tenåring lengre, og har vært for lenge ute fra arbeidsmarkedet, og trynefaktoren spiller også en rolle.
Så jeg har ingen sjanse til å få butikkjobb pr i dag, enda jeg så gjerne vil tilbake igjen.

I en cv bør *Pusur* nevne at hun lærer raskt og er positiv og blid.... Det er faktisk lettere å få napp da.

Lykke til så mye.

Jøss... Det er overhode ikke den erfaringen jeg har [&:] Jeg var 27 når jeg søkte den jobben jeg har nå, ALDRI hatt en jobb, ingen skolegang etter u.skolen og hadde vært hjemmeværende husmor i 9 år. Dette var min 2. jobbsøknad (hvis man regner med en når jeg var 17) og mitt aller først intervju [&:]

Back
Topp