Ang jobb …

Mekanikerfrue

Glad i forumet
Himmelbarn
Januarlykke 2020
Tidlig enda men…
Jeg har 2 stk stillinger på 50%.
Fra 1.9 begynner jeg 100% i den ene stillingen og skal jo si opp den andre 50%, tanken var å levere oppsigelse 1.6, er 3 mndr oppsigelse.

Men… og det mennet er stort, fra uke 16-18 pga risiko blir jeg permitert i jobben jeg begynner 100% i september…
Hadde dere ventet med å si opp den 50% jeg kan jobbe i til termin? Somsagt tidlig enda men lell….

Mtp inntekt så står jeg jo da igrunn med bare 50% fra 1.9 siden permisjonen dekker jo det jeg hadde da jeg ble satt i permisjon.
 
Hva mener du med permittert fra uke 16-18? Om du må ut av arbeid pga risiko for barnet, så er det svangerskapspenger du skal ha; og dette er like gyldig som inntekt som lønnen din.
 
Hva mener du med permittert fra uke 16-18? Om du må ut av arbeid pga risiko for barnet, så er det svangerskapspenger du skal ha; og dette er like gyldig som inntekt som lønnen din.
Ja men det er jo bare tilsvarende stillings% som da er 50% ☺️ Det vil jo bli fra juli/august skiftet og gjelder kun den ene stillingen, som ambulansearbeider. Den stillingen jeg skal si opp er på rehab avd på sykehjemmet og ett arbeid jeg fint kan ha frem til perm. Dette er også 50%
 
Ja men det er jo bare tilsvarende stillings% som da er 50% ☺️ Det vil jo bli fra juli/august skiftet og gjelder kun den ene stillingen, som ambulansearbeider. Den stillingen jeg skal si opp er på rehab avd på sykehjemmet og ett arbeid jeg fint kan ha frem til perm. Dette er også 50%

Ah, sånn sett. Jeg ville forhørt meg med NAV rett og slett, hvordan det blir; for hvis svangerskapspengene ikke øker i takt med stillingsprosenten (noe den burde, siden den skal erstatte inntekt), så er det jo mer fornuftig å beholde jobben der.
De skal jo oppgi inntekten du ville hatt dersom du var i arbeid.

Samme gjelder for foreldrepenger og utregning, når du er ute i svangerskapspenger:
IMG_20230430_163213.jpg
(Hentet fra fb til nav foreldrepenger)
 
Back
Topp