ang innsovning på baby..

ella1

Gift med forumet
..noen som bruker denne 3,5 og 7 minuttersen?
Helsesøster mente alle burde bruke denne...
Legge baby,skrik o hyl i 3 min,gå inn å vise deg,ut igjen....5 min neste gang osv...

jepps,vi prøver....er på den 2.TIMEN nåemoticon ...danm,neste baby som inntar dette hus bør være like trøtt som sin mor;)

lurer bare på om det finnes andre alternativer til innsovningenemoticon ???

Hos oss pleier ofte pappa'en ha henne på fanget og gynge att og fram i gynestolen samtidig som han nynner/synger til henne... Da pleier det ta ca. 15 minutt så sover hun søtt, og så legges hun i sengen sin :) Dette fungerer ikke når jeg gjør det siden jeg enda ammer litt, og lukter da melk!! Jenta vår har også veldig problem med å sovne, både på kvelden og ellers på dagtid når hun skal hvile...!   (hun tar ikke tytt eller koseklut)

Så dette er det eneste vi har funnet ut som alltid fungerer hos oss =)  

Lille Bollå: Så bra at pappaen tar henne på kvelden:)
Her er det stort sett bare meg som er hjemme ved "leggetid",ellers hadde nok jeg brukt pappaen og. Det er slitsomt når de ikke vil sove på egenhånd. Håpe det går seg til etterhvert når de blir større:)

ja,tror det er en god måte-men slitsomt når det holder på!..

takk for svar:)

Ja, har vel ubevisst brukt den metoden ja :P Funket etter 3 hylekvelder..

Vi har ikke brukt den metoden, men nå er snuppa her stort sett grei å legge. De kveldene hun ikke klarer å sovne/er overtrøtt, hender det at vi må igang med "hysjingen"

Vi sier sssssshhhhhhhhhhhhh.....på utpust, og så på igjen helt til hun roer seg. Funker ofte på dagtid også når hun skal legge seg, og mamma enog pappaen får god lungekapasitetemoticon

Har ikke bruk for den lengre, sikkert noe med at hun kun sover 30 -60 min iløpet av en dag :-S

Men gjorde noe slikt ubevisst da hun var mindre og vi ønsket bedre leggerutiner, men vi var der inne da og strøyk henne på kinnet og snakket rolig osv...
første kvelden tok det vel ca 2 timer, andre kvelden ca halvtime og etter det har det vært max 10 min.. nå er det null problem med legging for kvelden :-)

Håper det ordner seg for dere!!! :-)

Lillesnille: 3 hylekvelder ja,-er redd det blir flere her,hahaha!!
Neis,får vel bare se det ann-blir vel bedre etterhvert:)

Tusen takk for svar:) Høres ut som en metode som kan funke!

Har også hørt om denne metoden og opp ned metoden, men her har jeg aldri noen sinne hatt problemer med leggingen. Bare lagt unga og nattan ble det:)

Husker jeg bare spurte helsesøster om det var "farlig" å la ungene grine seg i søvn (farlig er det vel ikke da kolikk barn gråter flere timer i strekk) men hun sa da at så lenge vi visste hva barne gråt av og at man var tilstede var det ikke noe farlig, men mener det var på unger som var passert året.

Hadde jeg hatt gråtende barn ved legging ville jeg prøvd på den metoden med å gå ut og inn og utvidet tiden. Med barn over 1 år hadde jeg prøvd den andre metoden. (om jeg hadde klart det)

Huff det er ikke morro når det er gråt og en selv er sliten. Håper det snart retter seg. En må nok bare prøve seg litt fram og bare holde ut litt ekstra:) Så blir neste baby sovemonster :P hehe...

Med en gang vi lot henne sove i senga for natta begynte vi å la henne sovne av seg selv.Hun skrek litt de første nettene, men ikke lenger enn 20 min. Men gikk inn til henne da. Da var hun ca 3 måneder. Nå er det sjelden noe problem.

Men vi var litt for snille med eldstemann så der hadde vi store problemer når 6 mnd var passert. Da begynte han å snu seg og etterhvert reise seg. Så kjøpte sånne Brio vuggeklosser og vugga han i seng. Vugga først mye og deretter mindre og mindre. Etterhvert som han sovna med vugging ble det mindre og mindre av det og da ble det lettere.

Hvis det er noen trøst så er det nok første kvelden det er verst.
Håper dere får det til iallefall. Lykke til:)

Helsestasjonen her ville jeg skulle prøve den på dagtid for å lære Felix å sove i senga på dagen. Jeg gav opp etter 17min m hylskriking! Men andre jeg har snakka med sier at det funker godt om man klarer tre dager med skriking! Masse lykke til! Du er så FLINK!

Man sier at klarer man 3-0 har du vunnet. Her tok det litt mer enn tre kvelder, men vi vant. Første tre-fire kveldene satt vi inne hos henne, ga henne smokk etter noen minutter skriking og viste vi var der. Etter dette starta vi å gå ut og vente noen minutter ute før vi gjekk inn igjen. Av og til var hun så hysterisk vi bare måtte ta henne opp av senga for å "bryte" gråtingen. Med en gang hun roet seg var det ned i senga igjen.
GRUSOMT når det står på. Vi gjorde dette når mannen hadde en uke fri og bytta vært 10`ende minutt for å ikke bli gal ;-)
Lykke lykke til snuppa.

Min er ikke fornøyd før vi alle legger oss =P Hun skal ikke gå glipp av noe. skal hun sove, så skal ALLE det også virker det som hahaha

Ikke prøvd, og kommer heller ikke til å gjøre det, synes ikke noe om ferbermetoder, de er fortsatt små barn, så uaktuelt her. Da bysser jeg heller, hvis det er det som må til. Hadde heller prøvd opp-ned-metoden som noen nevner lenger opp her: http://www.barnogsøvn.com/?page_id=62

Jeg kommer heller aldri til å bruke den. Jeg bruker også opp/ned metoden. Men det er fordi jeg mener at babyer blir trygge individer av å vite at foreldrene er der hele tiden. Er ikke noe rett og galt her. Ma n må lytte til magefølelsen

Tusen takk for svar-av begge meninger:)
Er helt enig i at det hverken er noe rett eller galt her,men det å måtte bruke flere timer hver natt(og da snakker jeg ikke om 1 natt eller 2;) det er ganske slitsomt! Vår kjære sønn kan ligge å hyle i flere timer...non stop! Han hylte fra vi dro fra Østerås i stad til vi kom hjem til Enebakk-og det er godt over en time..virkelig hyling.....måtte smelle igjen alle vinduer:/

men,selvfølgelig-han er rolig om vi holder han i hånden til han sovner. det tar ikke like lang tid,men hadde håpet å ikke venne han til dette da,-at han skulle prøve å sovne på egenhånd etterhvert...jeppsi peppsi-går seg vel til! Takk igjen for svar:)

Back
Topp