Ang. innføring av mat

mummy4ever

Elsker forumet
Jeg har gitt grøt siden lillebror var 4 mnd ca, og har nå byttet til 6 mnd grøt. Jeg må ikke begynne med nye smaksprøver da?
Har så smått begynt å gi han fruktmos, og lurer på det samme. Må jeg gi smaksprøver av alle forskjellige før jeg kan gi mer? Eller holder det at jeg gir smaksprøver av et slag?

Ser de siste dagene at bæsjen hans har skiftet farge fra brun/grønn til gul kornete. Sånn den var når han var bitteliten. Kan det ha noe med at jeg byttet grøt? Og hvor farlig er det med blod i avføringen? Kom litt slimete blod i stad... [&:]

Mange spørsmål i dag ja [;)]

Har hørt at blod i avføringen kan bety melkeallergi.
Mener å huske at det skiftet konsistens her også, men er normalt nå.
Jeg begynte rett på 6 mnd grøten, med full porsjon. Har gitt fruktpureer uten nye smaksprøver også. [:)]

ORIGINAL: Tonemoj

Jeg begynte rett på 6 mnd grøten, med full porsjon. Har gitt fruktpureer uten nye smaksprøver også. [:)]

Melkeallergi? Huff! Kan det komme sånn plutselig da? Aldri opplevd før, og han har jo drukket melk i 6 mnd nå [8D]

ORIGINAL: mummy4ever

ORIGINAL: Tonemoj

Melkeallergi? Huff! Kan det komme sånn plutselig da? Aldri opplevd før, og han har jo drukket melk i 6 mnd nå [8D]

Jeg googlet det nå, og det står ingen steder om blod i avf ved melkeallergi. Men mener å huske at det va legen eller hs som sa det til meg når jeg selv hadde melkeallergi i tankene for noen måneder tilbake. Men kan være jeg som husker feil altså!

Det jeg har hørt ang blod i avføringen er at det kan være et blodkar som sprekker når de presser. Følg med og se om det kommer mer og evt ofte. [:)]

ORIGINAL: hb77

Det jeg har hørt ang blod i avføringen er at det kan være et blodkar som sprekker når de presser. Følg med og se om det kommer mer og evt ofte. [:)]

Dette var det første som slo meg også. Eller en hemoride. Han lå nemlig å presset litt før jeg oppdaget det i bleia.

Vår datter ble innlagt pga blod i avføring. I en uke blødde hun, uten at legene tok det seriøst, de (egentlig kontordamen) sa det er helt naturlig med blod i avføringen og at vi ikke trengte bekymre oss. I hennes tilfelle var det melkeallergi/melkeproteinintoleranse.
Tips til deg er å følge godt med. Ta bilder av bæsjen og se om det endrer seg, lettere å huske med bilder og glimrende å ha noe å vise fram i stedet for å drive å forklare dersom du skulle komme i en slik situasjon. Ikke vær redd for å henvende deg til legen om det skulle holde på i flere dager.

Hun fikk det da hun var ca 4 mnd.

ORIGINAL: trooper

Vår datter ble innlagt pga blod i avføring. I en uke blødde hun, uten at legene tok det seriøst, de (egentlig kontordamen) sa det er helt naturlig med blod i avføringen og at vi ikke trengte bekymre oss. I hennes tilfelle var det melkeallergi/melkeproteinintoleranse.
Tips til deg er å følge godt med. Ta bilder av bæsjen og se om det endrer seg, lettere å huske med bilder og glimrende å ha noe å vise fram i stedet for å drive å forklare dersom du skulle komme i en slik situasjon. Ikke vær redd for å henvende deg til legen om det skulle holde på i flere dager.

Hun fikk det da hun var ca 4 mnd.

Jeg tok faktisk bilde av innholdet i bleia. Heldigvis har jeg en veldig ålreight lege, så hvis det blir noe mer så kontakter jeg bare henne!

Lillemor hadde litt blod i avføringa en dag. Denne dagen hadde hun hatt hyppig avføring. Tror hun bæsjet 6- 7 ganger. Dette var i begynnelsen da vi introduserte grøt. Ved hyppig avføring kan tarmen bli noe irritert, noe som kan gi blod i avføringen, men som oftest er det ufarlig. Dersom det er store mengder, eller ofte, burde nok lege evt. HS kontaktes.

ORIGINAL: Mona_Lisa

Lillemor hadde litt blod i avføringa en dag. Denne dagen hadde hun hatt hyppig avføring. Tror hun bæsjet 6- 7 ganger. Dette var i begynnelsen da vi introduserte grøt. Ved hyppig avføring kan tarmen bli noe irritert, noe som kan gi blod i avføringen, men som oftest er det ufarlig. Dersom det er store mengder, eller ofte, burde nok lege evt. HS kontaktes.

Han hadde vel 4-5 bæsjebleier, så kanskje det bare er magen som reagerer på ny grøt da. Han bruker ikke å bæsje så ofte som han har gjort det siste døgnet liksom...

Back
Topp