Ang influensa

Kjokkabållo

Glad i forumet
Hvis man har influensa, kan man se det på Crp`en?

Har en unge her som har alle influensa symptomene, men crp`en lå på 8 når han var på legekontoret i går.

Jeg har vistnok flunsa nå, crp'n på 48 og oppi 41 i feber.

Men nå har jeg liggi i godt over ei uke, og de første 2-3 dagene var crp'n under 15.

Når jeg var hos legen for min del så trodde jeg at jeg hadde flunsa for jeg var skamdårlig og høy feber..Men jeg hadde 65 i CRP og da sa legen at jeg ikke hadde det for CRP skal ikke være så høy når en har flunsa. Så ja en kan se på det på CRP

Ok, så da kan det være influensa han gutten min har nå da. Han har hatt over 39 i feber de siste 3dagene. i går funket ikke paraceten heller, så valgte å ta han med til legen. Men han fant ikke noe gale på han. Men hvis det er influensa så trenger jeg ikke bekymre meg for at han har feber lenge. Varer jo opp mot 7-10 dager.

Takk for svar :)

influensa skyldes vel virus om jeg ikke tar feil,og da blir vanligvis ikke crp forhøyet.Så kan nok være det han har ja.

Jenta mi har nettopp vært innlagt på sykehus og der fikk jeg beskjed om at CRP godt kan ligge mellom 40-70 selvom det er virusinfeksjon/influensa..

Ved virusinfeksjoner, som influensa, stiger crp litt eller ingenting. Ved bakteriell infeksjon stiger den mye. Så, ja, det kan godt være influensa selv om crp er 8. Dessuten er ikke crp alltid å stole på hos små barn. Min datter har hatt kraftig nyrebekkenbetennelse med crp rundt 40.

Back
Topp