Ang hund igjen

jabbadabbaduuu!

Elsker forumet
kjenner jeg blir så fortvilet! Har en hund på 6mnd som har vært som gull siden vi fikk henne.Aldri gjort noe galt!! Nesten vært for godt til og være sant. Og det var det! glemte og lukke buret hennes natt til i går og våknet av henne ca halv fem.. Hun peip nede i trappa..Da vi kom ned hadde hun pissa og bæsja inne,MEN det var jo ikke rart pga hun hadde jo rett og slett spist opp rubb og rake av søppelet[:o] En hel winerstang som hadde gått ut på dato, matrester, potetgull, lagd konfetti av youghurtbegere o.l  Så da det var tomt og hun kjedet seg peip hun på oss[:@]  Var rimlig forbannet, siden jeg stod og ryddet søppel og vasket gulver kl 5 om mårningen[:'(] Men så lo vi litt av det når vi la oss.. Men, dagen etter sitter hun seg ned rett forann meg og driter og pisser på gulvet IGJEN! Why, liksom? Ikke gjort dette på maaaange mnd så skal hun begynne med all dritten nå! noen som har opplevd det samme? At de begynner og gjøre fra seg inne i senere tid?[8|]

Kan hende hun fortsatt er dårlig i magen.
Sorry, men du har jo bare deg selv å takke når du ikke har passet bedre på hunden/søppelet[8|]
Hunden er jo bare seks mnd så tilbakefall i renslighetstreningen kan også skje.

ORIGINAL: Terria

Kan hende hun fortsatt er dårlig i magen.
Sorry, men du har jo bare deg selv å takke når du ikke har passet bedre på hunden/søppelet[8|]
Hunden er jo bare seks mnd så tilbakefall i renslighetstreningen kan også skje.

ja, søppelet er greit nok.Det er vår feil,men det at hun begynner og gjøre fra seg inne plutselig...

Det er jo et kjedelig problem. Kan nok hende du må slite litt med det en periode igjen da, men du har jo nettopp vært igjennom renslighetstrening så: u know what to do[8D]

Du har min sympati. Ikke så greit å passe på alt hele tiden. Min hund har en ting med å tygge opp glidlåser. Det er ikke alltid så lett å huske på å gjemme støvletter, vesker, jakker og alt annet med glidlås hele tiden, så det er jo litt merkostnader med det å ha hund. Fillibikkjer[8D]

Husk at nå begynner hun snart å komme i "puberteten", så da glemmer de noen ganger ting de har lært, d kommer tilbake igjen, bare som regel en fase. Har en hanne på 6 mnd. Han går alltid å spiser søpplet om vi ikke passer på om dagen, men natta r han fri i hele under egt og gjør aldri noen faenskap, sover hele natten[:D]
Men han har aldri vært i bur, så vant m å gå rundt.

Tror du bare skal se d ann en stund jg, og ikke fokusere på d, så slutter hun sikkert m å gå på do inne[:)]

Hvis du rekker, så "ta henne" for å gjøre det. Bær henne ut i nakkeskinnet og la henne være ute til hun har tømt seg. Noen anbefaler også å gni dem i avføringen sin etter at de har gjort i fra seg.. [&:]

ORIGINAL: Vivie

Hvis du rekker, så "ta henne" for å gjøre det. Bær henne ut i nakkeskinnet og la henne være ute til hun har tømt seg. Noen anbefaler også å gni dem i avføringen sin etter at de har gjort i fra seg.. [&:]

Det å gni snuten i avføringen er ingen som anbefaler lenger!

Men TS : Bikkja er nok for det første dårlig i magen pga av tilgangen til søppelet! Og om hun først har kommet seg ut av buret er det stooore muligheter for at hun klarer det igjen og igjen.
Og hunden er midt i puberteten.
Burtrening må nok til igjen, samt tissetrening om hun ikke gir seg de neste dagene..

Vist du er ute etter en hund som er stresset og nervøs når det kommer til å gjøre fra seg, så hver så god, men kan ende opp med å gjøre problemet verre.

Vil heller gjøre som ts sikkert gjorde første gang, ta henne med ut ofte og ros henne mye for å gjøre fra seg ute. Har hun uhell inne ikke gjør noe sak ut av det, bare stille og rolig tørk det opp.

for å ta en hund i nakkeskinnet for så å bære den ut er jo kjempesmart! det er det dummeste man kan gjøre. hunden blir jo nærvøs av å gjør det. [:@]

ORIGINAL: Fragglen Vips

kjenner jeg blir så fortvilet! Har en hund på 6mnd som har vært som gull siden vi fikk henne.Aldri gjort noe galt!! Nesten vært for godt til og være sant. Og det var det! glemte og lukke buret hennes natt til i går og våknet av henne ca halv fem.. Hun peip nede i trappa..Da vi kom ned hadde hun pissa og bæsja inne,MEN det var jo ikke rart pga hun hadde jo rett og slett spist opp rubb og rake av søppelet[:o] En hel winerstang som hadde gått ut på dato, matrester, potetgull, lagd konfetti av youghurtbegere o.l  Så da det var tomt og hun kjedet seg peip hun på oss[:@]  Var rimlig forbannet, siden jeg stod og ryddet søppel og vasket gulver kl 5 om mårningen[:'(] Men så lo vi litt av det når vi la oss.. Men, dagen etter sitter hun seg ned rett forann meg og driter og pisser på gulvet IGJEN! Why, liksom? Ikke gjort dette på maaaange mnd så skal hun begynne med all dritten nå! noen som har opplevd det samme? At de begynner og gjøre fra seg inne i senere tid?[8|]

Det vi gjorde med vår hanhund når han begynte og tisse inne igjen, også rundt 6 måneders perioden var og overse det, men og ta han med rett ut og gå rundt til han gjorde fra seg og da fikk han så mye ros og godbiter at jeg nesten ble flau og etter en liten periode så sluttet han helt og tisse/drite inne..i følge hundepsykolgi så går hunder inn i en kritisk fase fra 7 mnd til 10 mnd, og 17 mnd til 20 mnd, men denne kan starte før. i denne perioden blir de veldig usikre og skal helst ikke snakkes så hardt til men bare roses når de gjør ting bra. funket på vår han er nå er kjempe stabil kosete liten sak ( har en stafforshire bullterrier)

ORIGINAL: Viviet

Hvis du rekker, så "ta henne" for å gjøre de. Bær henne ut i nakkeskinnet og la henne være ute til hun har tømt seg. Noen anbefaler også å gni dem i avføringen sin etter at de har gjort i fra seg.. [&:]

HELT FEIL DET DU SIER!!!

Hunden skal plukkes roligt opp og bæres ut uten og si eller skade hunden..[:D]  Da forstår de.. Hunden vår ble fort stueren med denne metoden:)

ORIGINAL: ønsker

Det vi gjorde med vår hanhund når han begynte og tisse inne igjen, også rundt 6 måneders perioden var og overse det, men og ta han med rett ut og gå rundt til han gjorde fra seg og da fikk han så mye ros og godbiter at jeg nesten ble flau og etter en liten periode så sluttet han helt og tisse/drite inne..i følge hundepsykolgi så går hunder inn i en kritisk fase fra 7 mnd til 10 mnd, og 17 mnd til 20 mnd, men denne kan starte før. i denne perioden blir de veldig usikre og skal helst ikke snakkes så hardt til men bare roses når de gjør ting bra. funket på vår han er nå er kjempe stabil kosete liten sak ( har en stafforshire bullterrier)

Visste ikke hvo jeg skulle begynne svaret mitt. Men så så jeg denne erfaringen, så quoter bare den! En kjempebra måte og gjøre det på! [:)]

Bikkje er 6 mnd og kan ha vært husren fra uke 10. men som dere vet så kan faktisk en 4 åring tisse og bæssje på seg, så dette kan skje hunder også. hun er valp enda eller på god vei til å bli unghund[8D]

lykke til videre med tassen. wienerstang hørtes godt ut[8D]

ORIGINAL: turboquattro

for å ta en hund i nakkeskinnet for så å bære den ut er jo kjempesmart! det er det dummeste man kan gjøre. hunden blir jo nærvøs av å gjør det. [:@]

Stakkar hund som blir båret rundt av sin mamma i nakkeskinnet???[&:] Kommer til nye eiere shitnervøs?

Dummeste jeg har hørt at det ikke er lov![8|]

ORIGINAL: Bitzyh

Stakkar hund som blir båret rundt av sin mamma i nakkeskinnet???[&:] Kommer til nye eiere shitnervøs?

En voksen hund ville ikke tatt en så stor valp og båret de etter nakkeskinnet! Det er bare når de er helt små moren gjør det, og kun for å flytte på de når de ikke kan gå selv, ikke som straff!

mte og lukke buret hennes natt til i går og våknet av henne ca halv fem.. Hun peip nede i trappa..Da vi kom ned hadde hun pissa og bæsja inne,MEN det var jo ikke r

utrolig stygt gjort, og helt unødvendig / feil, gnir du lakenet i ansiktet på barnet ditt hvis det tisser i senga også eller ?

ORIGINAL: Bitzyh

Dummeste jeg hører er folk som uttaler seg om hundetrening og legger til ULVEMOR i naturen som gjør ditt og datt med ungene sine, ærlig talt. Før i tiden var det helt normalt å straffe barn fysisk, gudskjelov er man gått bort i fra dette og det er TABU i dag, det burde det også være med hund, fysisk avstraffelse er helt unødvendig og direkte motbydelig.  Desverre er folk fortsatt tilbakestående når det kommer til trening av hund [X(] Det er ingen hundemor / ulvemor som gjør mot barna sine det som blir beskrevet i denne tråden, kanskje sette seg LITT inn i et emne før man straffer fysisk i tide og utide. 

Off, det er ikke noe kjekt.. Men det er som andre sier, han er i første fase av puberteten og han kan glemme hva han har lært![&:] Vi hadde ikke vår hund da han var i den fasen, men i andre fase (rundt 10mnd alderen) så lukket han ørene for ganske så mye, og gjorde mer som han ville[8D]
Det jeg ville gjort, er å gått tilbake på burtrening og renslighetstrening, og være konsekvent på å lufte han ofte slik at han igjen skjønner at det er ute han skal gjøre fra seg!
Skjer uhell uten at dere ser det, så ville jeg bare tørket opp uten å gjøre noe stor ting utav det. Men det beste er jo om dere klarer å ta han på fersk gjerning da, og korrigere han der og da[:)]

Vår hadde et par tilfeller hvor han tisset inne rett etter vi overtok han, og det var rett og slett fordi han ble så oppspilt!

kommer ikke til og gni henne i verken urin eller avføring[:o] er hjemme med henne på hele dagen, så i dag har vi vært OFTE ute og gir henne ros hver gang hun bæsjer/tisser [;)] Krysser fingrene for at de siste gangene hun har gjort det er en ren tilfeldighet [:)] Hun er jo så fantastisk ellers.. Og en ting til, er det vanlig at de ikke vil gå på do på tur?[8|] Hun holder seg alltid til hun er hjemme igjen hun.. Skal liksom gå på do i hagen..

kommer ikke til og gni henne i verken urin eller avføring[:o] er hjemme med henne på hele dagen, så i dag har vi vært OFTE ute og gir henne ros hver gang hun bæsjer/tisser [;)] Krysser fingrene for at de siste gangene hun har gjort det er en ren tilfeldighet [:)] Hun er jo så fantastisk ellers.. Og en ting til, er det vanlig at de ikke vil gå på do på tur?[8|] Hun holder seg alltid til hun er hjemme igjen hun.. Skal liksom gå på do i hagen..

Ja, mange hunder går ikke på do på tur, nabotispa bæsjer ikke på tur.. Bare hjemme[:D][:D] Mens vår hannhund bæsjer ikke hjemme, bare på tur[8D]

Back
Topp