Ang HIPP 2!???

Villemoen

Forumet er livet
Blir litt forvirra her... vi har jo gått over til den no..
Men så leser eg at den kun er tilleggserstatning??
skjønner ingenting eg...

http://www.barnimagen.com/forum/thread/139996068

skal eg gje Hipp 1 til det eine måltidet alikavel?

hmm så rart.. Men dytter her for det skulle jeg likt å visst.. Vi har brukt hipp 2 lenge nå..

ORIGINAL: Maliott

hmm så rart.. Men dytter her for det skulle jeg likt å visst.. Vi har brukt hipp 2 lenge nå..

Eg har kun brukt et par dager.. men på pakken står jo det at en skal bruke det, og at det er
meir mettande en Hipp1...

hadde beibien mageproblemer i overgangen?

nei ikke hatt noe mageproblemer.. Men tror jammen meg jeg skal kjøpe en hipp 1 til uka å se om han blir mettere av det..

Ingen som har begge pakkene og kan sammenligne? Jeg har bare pakken fra HIPP2 her.. Jeg har isåfall tydeligvis gjort kjempefeil, har gitt henne HIPP2 i en ukes tid nå. Kanskje hun er sulten stakkars [:(]

No studerte eg begge..
Og den einaste forskjellen omtrent på pakkane er at på HIPP 2 står det at den innheholder meir lettfordøyelig stivelse enn i Hipp1,
og er derfor MEIR mettande, enn Hipp 1!

Der står og at Hipp 2 er klassifisert som MME, og kan og brukast fra fødslen.

det var desverre kun di to nettene han sov så lenge gitt[:'(]
Men han sov til 06 di to siste nettene, så han sover jo fortsatt leeeenge da! Men nå har jeg begynt å ha bitte litt av sånn maisgrøtpulver oppi melka...
Men kan ikke si at jeg har hørt at det er sånn jeg heller...merkelig..

ORIGINAL: Villemo26

No studerte eg begge..
Og den einaste forskjellen omtrent på pakkane er at på HIPP 2 står det at den innheholder meir lettfordøyelig stivelse enn i Hipp1,
og er derfor MEIR mettande, enn Hipp 1!

Der står og at Hipp 2 er klassifisert som MME, og kan og brukast fra fødslen.

..da skjønner jeg iallfall ingenting. Hva er det de snakker om da på det linken? [:-]

Hipp 2 er tilleggserstatning. Det vil si at den ikke skal brukes i stedet for Hipp 1. Du skal alltid bruke Hipp 1 når barnet får et rent mme-måltid. Hipp 2 bruker du når barnet skal drikke melk som tillegg til et måltid fast føde, f.eks. til grøt eller brødskive slik voksne ville drukket kumelk. Håper det var mer oppklarende. :-)

det står det..

jeg finner ingen verdens ting om MME inne på hipp sine sider heller..Jeg begynner jo å lure på om det er derfor Isak har skriki seg i søvn di siste dagene da..hmmm det har han jo ALDRI gjort

http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=22&Itemid=45

ECO1 fra HIPP er for de aller minste barna, fra de er nyfødte. Den kan brukes så lenge man trenger MME. ECO2 er fra barn fra fire månedersalder og inneholder mer stivelse. Man trenger ikke bytte ut ECO1 med ECO2 ved 4-måneders alder. Begge to inneholder alle de nødvendige næringsstoffene. Forskjellen er at ECO2 metter mer.

Hvorfor kjører ikke alle bare samme opplegget på når man skal gå over eller ikke osv ?
Så litt sånn ammetåke mødre skjønner litt mer [8D]

Men gjør jeg riktig om jeg gir henne hipp 2 etter hun har spist grøt på kvelden ? Også får hun litt pupp etter det igjen og da, så får sånn trippelt måltid.. [;)]

Også når jeg feks skal ha barnevakt neste helg, så blir det hipp 1 hele dagen ?

ORIGINAL: Stor og lillesprett

Hvorfor kjører ikke alle bare samme opplegget på når man skal gå over eller ikke osv ?

Men gjør jeg riktig om jeg gir henne hipp 2 etter hun har spist grøt på kvelden ? Også får hun litt pupp etter det igjen og da, så får sånn trippelt måltid.. [;)]

det sto at man kunne gi ECO2 uten problem på den siden jeg linket til rett over innlegget ditt...

ORIGINAL: sommerfugler85

det sto at man kunne gi ECO2 uten problem på den siden jeg linket til rett over innlegget ditt...

Så det ! [:D] Godt vi ikke har gjort feil hvertfall da.. hehe [:D]

Okei, ka blir konklusjonen her....?

Skal eg som ammer, og kun gir ett MME måltid, gi Hipp1 eller Hipp 2???

Så det ! [:D] Godt vi ikke har gjort feil hvertfall da.. hehe [:D]

ja det var i hvert fall godt det:) Syns det var litt rart at det ikke sto noe om MME inne på hipp sine nettsider da...merkelig..

gi hva du vil[:D] hehehe, det sto at det var et fett, men ECO2 metter mer, akkurat som det det sto på pakkene du hadde hjemme..

gi hva du vil[:D] hehehe, det sto at det var et fett, men ECO2 metter mer, akkurat som det det sto på pakkene du hadde hjemme..

hehe.. ok, då var vi til bunns i det!
PUH!!! [:D][:D]

hehe.. ok, då var vi til bunns i det!
PUH!!! [:D][:D]

samme sier jeg! Phuuuuu! Lurte nesten på om jeg måtte begynne med gulpenan2 igjen, det hadde ikke vært no gøy:/

Back
Topp