ang henting og levering ved samvær..

Lykketroll m/2gutar

Forumet er livet
hvordan gjør dere det??
 
 
jeg har ikke lappen eller bil.. bf har begge deler.. så han sa seg enig på samtale på fam.vernskontoret i at da skal han hente og levere.. (går lite busser her).. men nå skal han ha meg til å hente lillemann igjen selv.. noe jeg ikke har mulighet til i det heletatt... så da må jeg jo si til han at han må levere han igjen eller så kan han ikke ha han.. han sier det ikke passer for han å levere.. men jeg kan jo ikke.. skal jeg hente han må jeg vente 4 timer der før neste buss går hjem igjen.. og det er kvart over 7, ergo etter hans leggetid..
 
Nå har ikke vi bodd fra hverandre så lenge, men her er det BF som henter/leverer oftest. Innimellom jobber han til 20 den fredagen han skal ha B, da tar jeg med B og legger han hos BF. Og venter der til han kommer hjem.
 
Her har bf flyttet så langt vekk og har forholdsvis lite savær. På mekling sa de at jeg ikke burde bruke av den lille tiden jeg hadde til å hente meg inn igjen til henting og bringing, heller betale han noen kr. Og det synest jeg var en knall ide!!![;)][:D] Bf er ikke helt enig da men..[8D]
 
Her bor vi 1 1/2 time unna hverandre. Jeg toget med snuppa, siden jeg ikke har lappen. Mens bf kjører. Jeg leverer fredagene, mens han kjører henne hjem til meg på søndagen
 
ORIGINAL: OleSebastian`s mamma

hvordan gjør dere det??


jeg har ikke lappen eller bil.. bf har begge deler.. så han sa seg enig på samtale på fam.vernskontoret i at da skal han hente og levere.. (går lite busser her).. men nå skal han ha meg til å hente lillemann igjen selv.. noe jeg ikke har mulighet til i det heletatt... så da må jeg jo si til han at han må levere han igjen eller så kan han ikke ha han.. han sier det ikke passer for han å levere.. men jeg kan jo ikke.. skal jeg hente han må jeg vente 4 timer der før neste buss går hjem igjen.. og det er kvart over 7, ergo etter hans leggetid..


Det er som det blir skrevet over her, du skal IKKE bruke fritiden din på henting og bringing, men dele på de utgifter bf har på henting og levering. Å vente 4 timer på å komme seg hjemover etter henting er urimelig, jeg ville tatt kontakt med fam.vern kontoret å fått han til mekling slik at han som har bil og lettere for å hente/levere kan få info om dette av en trdjepart.
Jeg og bf bor 4 timer unna hverandre, jeg har bil.... men jeg bruker IKKE min fritid på å hente og levere, bf kommer ned til oss å har samvær for at barna skal slippe reisevei stress og den dagen de skal begynne å reise til han for samvær blir det å bet halve hans utgifter, for jeg har såååååå lite fritid å skal ikke bruke halve fredag på reisevei, måtte ta hensyn lørdag til henting halve dagen i reisevei [;)]

vær streng på det, ta evt kontakt med fam.vern eller advokat dersom du har det, så finner du en løsning...... det er heller ikke anbefalt at så små barn har en slik pendlervei annenhver helg [;)]
 
vi ble endelig enige etter masse krangel at vi skulle levere og hente hver vår vei. jeg har bil, han har ikke, men her går det busser så han klarer seg bra. nå henter han i barnehagen på fredager og jeg henter hos han på søndager. før leverte jeg og hentet begge veier. det syns jeg var urettferdig, men jeg skjønner at det blir håpløst når det ikke går busser.
 
Back
Topp