Ang handling i Sverige

smørblomsten

Glad i forumet
Som på alt annet er det vel lover og regler for hvor mye man kan ha med over grensa uten å betale toll... Det jeg tenker på er at vi skal handle vogn i Sverige og kanskje stellekommode samtidig... Det jeg da lurer på er om noen veit om det er en grense i kr på hvor mye du kan ta med deg tollfritt??

Uff, dette blei skikkelig rotete skrivi, men håper dere forstår [:)]

OK, vi blir tre eller fire som skal reise så da går jo det helt fint [:)]

Takk for svar [:D]

Det kommer an på hvor lenge du er ute av landet. Er det under 24 timer, kan du ha med varer for 3000 kr, over 24 timer 6000. Dette er per person, men du kan ikke dele en "hel" vare på to. 

Barneutstyr er ikke tollfritt så vet jeg vet.

Vi kjøpte vogn i fjor, på vei til hytten, så da var jo vi leeeenge i Sverige etterpå!

Det er svært lite det er toll på i dag, mest klær og mat, men husk at det er moms på alt, så det er som regel dette man betaler da man fortoller. Se www.toll.no for mer info [:)] Her kan man søke i tolltariffen og se om det evt er toll på det man tenker på å kjøpe. Om ikke, må man regne 25 % moms om man må fortolle. Husk at man selv er ansvarlig for å deklarere det man har med seg, så om man har noe å fortolle, må man velge rød sone [:)]

Back
Topp