Ang. gulvlister!

x1xMsMarte.

Forumet er livet
Ser mange ikke har malte gulvlister her og jeg lurer på hvorfor!
Jeg personlig synes det kræsjer litt om taklistene, vegger og tak hat en ''malt'' farge.. for å så ha trehvite lister..

vi har eikegulvlister på alle rom,utenom yttergangen[8|]
kan jo ikke male de, er jo så dyre liksom[8D]

Ikke heeelt sikker på hva du mener...... Mener du at folk har malt tak og taklister, men ikke malte gulvlister??

Selv har vi lakket listene i samme farge som gulvet i stuen. Men der det er fliser er de samme farge som resten av listene rundt tak og dører. Hvite[:)]

Hun mener at taklistene f. eks er hvite, mens gulvlistene er umalte(evt samme farge som gulvet)

Jeg er enig med deg om at det kræsjer litt!

Men det er min mening da...
Og skjønner jo folk som ikke vil male dyre lister, men selv ville jeg ikke hatt det.

Det spørs jo litt hva slags gulv man har. Har man eikeparkett er det jo fint med gulvlister i eik selv om taklistene er hvite[:)]

Men personlig synes jeg det er finest at alle lister er hvite. Jeg har mørkt gulv og hvite lister. Sant det der men at det legger seg masse støv på hvite gulvlister ja[&o]

ORIGINAL: ~Nathalies mamma~

Har eike parkett og eikelister som er hvitoljet, har ikke taklister i det hele tatt-og skal ikke ha heller[;)].

Har du et bilde av at du ike har taklister, kan jeg få se hvordan det se ut?? :)

Syns ikke det kræsjer i det hele tatt.

Liker at gulvlisten føler fargen på gulvet en har, og taklisten er hvit.

Hvite gulvlister tiltrekker seg utrolig masse støv syns jeg, kjedelig å vaske og støvsuge de hele tiden[:'(]

Så i ny huset vårt så blir gulvlistene i samme farge som gulvet, samme som der vi bodde før

Det er mest vanlig med gulvlister som matcher gulvet, og taklister som matcher taket, ellers kan du kjøre samme stil på alle listene i rommet. For eksempel lyse eller en nøytral gråtone... Eikelister passer best til eikegulv. Hvis du har kirsebærgulv kan du beise furulister slik at de passer gulvet. Malte lister bør være enten lik en av flatene de grenser mot eller ha en mørkere eller friskere fargetone. Lister rundt dører og vinduer bør være i samme farge som taklister.

ORIGINAL: Snekkern

Det er mest vanlig med gulvlister som matcher gulvet, og taklister som matcher taket, ellers kan du kjøre samme stil på alle listene i rommet. For eksempel lyse eller en nøytral gråtone... Eikelister passer best til eikegulv. Hvis du har kirsebærgulv kan du beise furulister slik at de passer gulvet. Malte lister bør være enten lik en av flatene de grenser mot eller ha en mørkere eller friskere fargetone. Lister rundt dører og vinduer bør være i samme farge som taklister.

Det viktigste er ikke at tak og gulvlister matcher hverandre, men at gulvlister og taklistene blir litt usynlige. Derfor synes jeg den beste måten å gjøre det på er å ha samme farge på taklistene som i taket og samme farge på gulvistene som gulvet. Hvordan ville det sett ut med eikegulv, hvite gulvlister, brun vegg og hvite taklister og tak foreksempel? da ville jo iallefall gulvlistene bli framhevet veeeeeeeeeldig. Men det er jo min mening da. Smaken er som baken.......... [;)]

Back
Topp